טיפול גמילה מאלכוהול במוסד גמילה ושיקום

0
394
credit: pixabay

ישנם גורמי סיכון רבים שעשויים להוות בסיס להתפתחות התמכרות לאלכוהול. על אף שאין כל הכרח שהימצאות גורמי סיכון אלו בהכרח יובילו לאלכוהוליזם, הם מעלים את הסבירות לכך באופן משמעותי. המודעות לגורמי הסיכון עשויה לאפשר לנו לשמור על עצמנו ולנהוג במשנה זהירות עם הרגלי השתייה שלנו והאופן בו אנו בוחרים לנהל תסכול וקושי. עם זאת, גם עבור מכורים בפועל, ההיכרות עם גורמי הסיכון היא חשובה, ואף טיפול גמילה מאלכוהול יעסוק לא פעם בגורמים אלו. לקראת תהליך ההחלמה, אלו כמה מהגורמים שחשוב להכיר: התנסות באלכוהול בגיל צעיר יכולה להוביל לבעיות שתייה בהמשך החיים, במיוחד כאשר נצרכת שתייה אלכוהולית בכמות ובתדירות גבוהה בשנות ה-20 לחייך. כמו כן, שתייה מופרזת בקרב מתבגרים נעשית תופעה רווחת יותר ויותר, ולא פעם הרגל זה עלול להמשיך עמנו לגיל הבגרות. כאשר השתייה הופכת לפתרון עבור קושי רגשי, זוהי נורה אדומה שהמצב הגיע לכדי תלות והתמכרות. ברוח בכפר, מרכז גמילה שיקומי באווירה ייחודית, תוכלו לקבל טיפול מקיף להתמכרות- מהגמילה עצמה וניקוי הרעלים מהגוף, ועד טיפול רגשי מעמיק בקשיים ודפוסי ההתנהגות שהובילו אתכם להתמכר מלכתחילה.

טיפול גמילה מאלכוהול – טיפול בדפוסים ומתחים

התבגרות סביב בני משפחה וקרובי משפחה הסובלים מאלכוהוליזם או שקיבלו טיפול גמילה מאלכוהול שנכשל מגבירה את הסיכון לשימוש מופרז באלכוהול. כאשר אנו מוקפים באנשים ששותים בצורה מופרזת, אנו עלולים לראות התנהלות זו כנורמלית. השתייה הופכת להיות חלק מנוף ילדותנו והתבגרותנו, והסבירות שננקוט באותם דפוסים ונתמכר גם אנחנו לאלכוהול גבוהה במיוחד. חשוב לדעת כי הסיבה העיקרית לשתייה מופרזת היא קבלת מענה מידי לרגש קשה המעורר בנו אי נחת. כעס, עצב, תסכול ותחושת כישלון, הם הזרזים החזקים ביותר להתפתחות התמכרות לאלכוהול. ה"פתרון" הזה שאנו מפתחים לעומס הרגשי עשוי להפוך לבעיה בפני עצמה במהירות. מסלול קריירה המתאפיינים ברמות מתח גבוהות כמו תפקידים צבאיים, רופאים ואחיות, שוטרים או עורכי דין, עשוי להעלות את הסבירות לאלכוהוליזם.

לקבל טיפול מידיים מנוסות

לא משנה מה הם גורמי הסיכון שלך או מה הנסיבות שהובילו אותך להתמכרות – הדבר החשוב ביותר הוא שעכשיו, החלטת לקבל עזרה ולפנות אל מוסד גמילה. אנו ב"רוח בכפר" עומדים לצידך ומלווים אותך לכל אורך התהליך ועד להחלמה המלאה שלך. יחד, נבנה תוכנית טיפול שתספק מענה לצרכיך האישיים ותתחשב בכלל גורמי הסיכון שעומדים בבסיס הקושי שלך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here