עד מומחה מטעם בית המשפט

0
53
קרדיט: pexels.com

בבתי המשפט השונים בישראל מתנהלים הליכים כאל ואחרים במגוון רחב של תחומים ונושאים. יש מקרים שבהם השופט יקבל את ההחלטה להזמין עד מומחה מטעם בית המשפט בנושא שבו יהיה קשה להבין לעומק את המשמעויות של הדברים ויהיה צורך שיגיע מי שבקיא ומנוסה בתחום על מנת לחוות את דעתו ולתת לבית המשפט נקודות משמעותיות למחשבה. גרפולוג משפטי למשל יכול להיות עד מומחה כזה שיוכל לשפוך אור על נושאים של זיוף חתימות או מסמכים, בחינה מעמיקה של כתב יד שבוצע על ידי אדם זה או אחר ולהציע מגוון שירותים משפטיים מתקדמים.

המשמעות של הזמנת עד מומחה מטעם בית המשפט

לא כל איש מקצוע יכול להיחשב בתור עד מומחה מטעם בית המשפט, ללא קשר לתחום העיסוק שלו או לרמת המקצועיות שלו. ככל ומדובר בגרפולוג למשל, הגרפולוגים המנוסים בעלי הידע הנרחב חייבים לעבור הכשרה מיוחדת שרק לאחריה יוכלו לשמש בתור עדים מומחים ורק אז מערכת בתי המשפט בארץ תוכל להזמין אותם ולקבל מהם את חוות הדעת המשפטית המקצועית שלהם שיכולה להכריע בלא מעט מקרים או תיקים שנמצאים בדיונים. אפשר להיות בטוחים שאנשי המקצוע שיכולים לשמש כעדים מומחים הם אכן מוכרים, מובילים ומקצוענים בתחום ההתמחות שלהם ולא בכדי מערכת המשפט סומכת עליהם ומתבססת על חוות הדעת שלהם.

לסמוך על עדים מומחים ולתת להם לעשות את העבודה

אין ספק שבזכות עד מומחה מטעם בית המשפט כל תיק יכול לקבל תפנית משמעותית ואפילו דרמטית. אנשים שחוככים בדעתם לפעול בניגוד לחוק צריכים לקחת בחשבון שתמיד יהיו אנשי מקצוע שנחשבים כמומחים ומסייעים לבית המשפט להבין לעומק כל עניין ולכן גם מעשים של זיוף או מרמה יתגלו על ידם. מכאן שאי אפשר לחשוב שהשופט לא יידע להכריע, שכן בזכות חוסר הידע המקצועי שלו הוא יזמין את העד המתאים שיחווה את דעתו המקצועי.

חברת שלף & גוטמן היא חברת גרפולגיה מקצועית עם ניסיון רב ומוניטין מעולים שגם משמעת ככזאת שיכולה לייעץ לבתי המשפט בנושאים של זיופי חתימות או אבחון כתב יד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here