אבנית – איך ניפתר ממנה אחת ולתמיד?

0
373

אבנית היא לרוב מה שאנו רואים בקומקום החשמלי, כאשר היא מצטברת בדפנות. האבנית היא למעשה סידן ומגנזיום אשר התקשו במים. השם הנוסף של האבנית הוא קלציט וכאשר הטמפרטורה מטפסת מעל 57 מעלות צלסיוס הסידן והמגנזיום המומסים שבמים מתגבשים לכדי אבנית וזו הסיבה שבקומקום, שבו מרתיחים מים, מצטברת אבנית. האבנית מצטברת כמובן במקומות נוספים בהם הטמפרטורה גבוהה יחסית כמו למשל בצנרת של מכונת הכביסה, בצינורות דוד השמש ועוד. הבעיה עם האבנית שהיא גורמת לסתימות, ובעיה נוספת היא שאנו מעדיפים כמובן לשתות את הקפה שלנו או את התה נטולי גרגירי אבנית.

מה הקשר בין אבנית למים קשים

מים "קשים" אלו הם מים בהם יש אבנית והם נקראים כך משום שהם גורמים ליצירה של סתימות בצינורות העברה של מים, בדוד השמש, במכונת הכביסה ועוד. כך למשל הצטברות יתר של אבנית בדוד השמש יכולה להוציאו משימוש, והדבר קורה לא אחת כאשר לא מתחזקים את דוד השמש.

כיצד מסננים את האבנית

יש פתרונות להתמודדות עם האבנית. חשוב לציין שניקוי של הקומקום מאבנית הוא פתרון, אך מדובר בפתרון זמני בלבד משום שהאבנית קיימת ונכנסת לגופנו, ויוצרת סתימות. חשוב לציין שלבריאות שלנו האבנית איננה מסוכנת, אבל היא כן גורמת כאמור לסתימות, ויכולה להוציא מכלל שימוש את דוד השמש או מכשירי חשמל אחרים יקרים. האבנית גם עלולה לגרום לסתימות בצנרת המרכזית של הבית או הבניין ואלו כמובן מקרים לא נעימים כאשר הם קורים, ויש להימנע מכך.

פתרון לטווח ארוך

כאשר מדובר על פתרון ארוך טווח להלחמות באבנית הפתרון הינו התקנה של מערכת לסינון אבנית. מערכת כזו תוכלו להתקין בבית ובבניין והיא מערכת ספציפית לטיפול באבנית. שימוש במערכת כזו יצמצם משמעותית את הצטברות האבנית.

נסכם ונאמר שהאבנית קיימת במים שלנו, והיא לא מזיקה לבריאותנו. אולם היא בהחלט גורמת לסתימות, נזקי צנרת והוצאה משימוש של מכשירי חשמל שונים כדי למנוע הצטברות של אבנית בצורה יעילה תוכלו לפנות לחברה אשר מתמחה בפתרונות מים ואנרגיה, ולקבל מענה כולל לטיפול באבנית וחסכון באנרגיה. חברת "תמהיל" היא חברה מובילה בישראל ועוסקת בתחום חיסכון באנרגיה באמצעות טיפול באבנית השומר על הבריאות, חוסך אנרגיה כסף וגזי חממה.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here