איך יוצאים מחובות

0
67
איך יוצאים מחובות
קרדיט:קנבה

אף אדם לא אוהב את המצב בו הוא חייב כסף לאנשים, לבנק או לגורמים אחרים. חובות שאינם משולמים רק הולכים ותופחים והקושי לצאת מהמצב רק גדל. על השאלה איך יוצאים מחובות אין תשובה אחת המתאימה לכולם. ישנן דרכים שונות להסדיר את החוב, הדבר תלוי בגובה החוב, במספר האנשים או הגורמים להם חייבים כספים והאם ניתן לנהל איתם משא ומתן באופן ישיר. בכל מקרה, אם נקלעתם לחובות כדאי להתייעץ עם עורך דין / משפטן מהמרכז הארצי לזכויות החייב המומחה בתחום כדי שיבחן את המצב ויראה איך ניתן לפעול כדי שדברים יוסדרו מהר ככל האפשר.

איך יוצאים מהחובות- כמה אפשרויות

לרוב, כאשר אדם חייב כסף לגורם כלשהו, אם לא שילם במשך תקופה סביר שיקבל בשלב כלשהו מכתב התראה לפני תביעה. מומלץ מאוד כבר בשלב זה לפנות לעורך דין / משפטן מהמרכז הארצי לזכויות החייב ולהתייעץ איתו. יתכן שבניהול מו"מ ישיר מול הנושה יהיה ניתן להסדיר את החוב. לא מעט נושים מסכימים ללכת לקראת החייב ולוותר על חלק מהסכום, לפרוס אותו לתשלומים או אפילו לתת גרייס עד לתאריך בו אמור להיכנס לכם כסף ותוכלו לשלם חלק מהחוב. כאר הדברים אינם מוסדרים באופן ישיר הם יתנהלו דרך ההוצאה לפועל. גם כאן ניתן לבקש צו תשלומים שיפרוס את החוב לתשלומים בהם תוכלו לעמוד. כאשר זהו חוב גבוה ניתן להגיש בקשה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

הפקת לקחים ולמידת התנהלות בתוך כל הליך תוך שמירת זכויות החייב להתנהלות תקינה

בתור חייבים הדבר המטריד אתכם מן הסתם הוא איך יוצאים מחובות, אך חשוב לא פחות לחשוב על היום שאחרי סיום החובות, או אפילו על התקופה בה אתם מסדירים את החוב וצריכים להצליח לחיות ולשלם חשבונות ושאר הוצאות שוטפות לצד החזר החוב. לכן, חשוב לשים דגש גם על השינוי שצריך להיות כדי לא להגיע שוב למצב. במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי תעברו תוכנית שיקום בה יינתנו לכם כלים שונים ותצטרכו להראות ולהוכיח שאתם נוהגים כך ומשנים את התנהלותכם הפיננסית. גם אם לא נכנסתם להליך זה, מומלץ לקרוא על הנושא או לעבור קורס להתנהלות כלכלית נכונה כדי להימנע מחזרה למצב זה בעתיד.

המרכז הארצי לזכויות החייב נותן סיוע לחייבים תוך שמירה על זכויות החייב באופן מקצועי נרחב ומלווה אותם לאורך כל הדרך עד להסדרת החובות, כולל כלים להתנהלות תקינה ונכונה יותר. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here