רק נהגים שיש להם רישיון נהיגה בתוקף יכולים לאחוז בהגה ולנהוג וכל אפשרות אחרת היא לא רק עבירה על החוק אלא עבירה שמבוצעת במודע ומתוך כוונה לבצע אותה. מי שהרישיון שלו נשלל כמובן יידע מזה וסביר להניח שזה יקרה בשל ריבוי עבירות תנועה שהוא ביצע או אפילו עבירה אחת בלבד שהייתה חמורה דיה כדי להצדיק עונש משמעותי שכזה. נהיגה בפסילה כאמור היא עבירה שמבוצעת מתוך כוונה, בידיעה שהיא אסורה ומתוך רצון ושאיפה שלא להיתפס. בחברה מתוקנת שבה יש ערך לחיי אדם ולשמירה על ביטחון במרחב הציבורי אסור לאפשר מצב של סיכון מי מבאי הדרך.
המשמעות החמורה של נהיגה בפסילה
כאמור, מי שרישיון הנהיגה שלו נשלל כנראה ביצע לא מעט עבירות תנועה, כולל כאלה שנחשבות לחמורות יותר מאחרות. הנחת היסוד היא שהנוכחות שלו בדרכים כנהג ברכב עלולה לסכן את הנהגים או הולכי הרגל האחרים ולכן הרישיון שלו נשלל, בין אם באופן זמני ובין אם לצמיתות. נהיגה בפסילה היא גם התעלמות מעונש וגם התנהגות שאינה מקובלת כלפי גופי אכיפת החוק במדינה וזו התנהגות שאין לאפשר אותה וכמובן שיש בה סיכון גדול מאד כלפי הנהגים האחרים, הולכי הרגל וגם רכוש ציבורי או פרטי. מי שנשלל הרישיון שלו לא יכול לנהוג ואין כאן שום אפשרות אחרת מבחינתו.
מה עושים אחרי שהרישיון נשלל?
השאלה צריכה להיות מה עושים כאשר עומדים למשפט בגין עבירות תנועה חמורות וסכנת שלילת הרישיון מרחפת בצורה מאד מעשית. חשוב מאד שהעבריין, בין אם זו עבירה ראשונה שלו ובין אם לא – יהיה מלווה בעורך או עורכת דין שעוסקים בנושאי תעבורה כדי לבחון לעומק את הפרטים של המקרה ויסייעו בהפחתת העונש למינימום. נהיגה בפסילה היא הוספת חטא על פשע ולכן צריך יהיה לבחון אם עורך הדין יצליח להמתיק את העונש בלי שהוא יהפוך לשלילה מלכתחילה.
שקמה אדרי – עורכת דין פלילית מקצועית ובעלת ניסיון רב בליווי לקוחות עם עבירות תנועה ותעבורה. פנו אליה לקבלת ייעוץ פרטני ותוכלו להבין מה המצב שלכם. חייגו 24/7 054-523-8646