לתת לילדים הזדמנות נוספת להתגבר על מכשולים

0
76
קרדיט Canva

לא ברור למה הילדות נחשבת לתקופה חסרת דאגות וקלילה, כאשר יש לילדים כל כך הרבה מטלות ואתגרים להתמודד אתם, בגן, בבית הספר, בתיכון ובחייהם החברתיים. לא תמיד דברים קורים כמו שציפו שיקרה ולמרבה המזל אצל ילדים אפשר לגלות בקלות יחסית מה לא בסדר, הודות להישגיהם בלימודים ולקשיים שמגלים אצלם ביום יום. זה יכול להיות קושי רגשי ומצבי רוח, קושי להשתלב חברתית ותחושה שהם חסרי מוטיבציה, מתקשים בלימודים, לא ממצים את הפוטנציאל האמיתי שלהם או שהם מתחילים להידרדר בלימודים דווקא לאחר שהצטיינו בכך תקופה. לכל אלה יש תשובות מקצועיות והסברים ברורים אבל בשביל זה חייבים לערוך להם שורה של אבחונים מתאימים. האבחון הראשון הוא אבחון פסיכולוגי לילדים כדי לברר האם יש להם בעיה להתמודד עם משבר חיים כלשהו, אם מתפתחת אצלם בעיה נפשית שנובעת מקושי בלימודים או כתגובה למצב חברתי או משפחתי כלשהו. את האבחון עושים פסיכולוגים מקצועיים שבודקים את ההיבטים הרגשיים שלהם במכון מקצועי כמו מכון תושייה, מכון ותיק לאבחונים לילדים.

התפקוד בלימודים מצביע על בעיה

בין היתר, אפשר לגלות בעיות שונות אצל ילדים בגל הקשיים שלהם בתפקוד בלימודים. זה יכול להיות מצב שבו הלימודים סובלים מחוסר הישגים למרות שהילד נבון ומסוגל לכך. זה יכול להיות גם בגלל לקות למידה שלא אובחנה ויש לעלות עליה בהקדם. אחרי אבחון דידקטי שעושים אצל מומחים של מכון לאבחון פסיכודידקטי אפשר להבין טוב יותר מה ניתן לעשות כדי לשפר את המצב. אפשר להתמודד עם כל לקות למידה בעזרת שיטות מקצועיות ובכך לתת לילד כלים להתמודדות איתה כלל החיים. זה אמנם לא יהיה קל אבל מרגע שמבינים מהי הבעיה הוא לפחות יודע שזה משהו שהוא יכול להתגבר עליו.

השילוב מתחיל ממוטיבציה

המוטיבציה להשתלב בכיתה ובחברה של ילד שסובל מבעיות חברתיות או דידקטיות היא חשובה מאוד ולכן אבחונים כאלה יכולים לעזור לחזק אותה. מרגע שמבינים האם המקור של הבעיה הוא נפשי או דידקטי, המומחים המקצועיים מספקים פתרונות ומתחיל מעקב מקצועי אחר הילד עד שהוא מתגבר על כך. אפשר לעבור אבחונים במכון פרטי שמבטיח דיסקרטיות, כמו מכון תושייה ואפשר לעבור את האבחונים במכון ציבורי על ידי הפניה מבית הספר. מרגע שמקבלים תשובות בשתי פגישות האבחון של הילד, הפסיכולוגי והדידקטי, מתקבלת אצלכם תמונה מלאה של מצבו של הילד, עולמו הרגשי והיכולות הדידקטיות האמיתיות שלו ועם זה אפשר לעבוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here