היתרונות של הדברה ירוקה

0
1766
היתרונות של הדברה ירוקה

עד לפני מספר שנם הדברה ירוקה הייתה מונח שייצג חומרים לא יעילים ופתרונות שווא לבעיות אמיתיות. היום כבר אפשר לומר שאותה הדברה ירוקה אפקטיבית במרבית המקרים כמו הדברה כימית רגילה והשימוש בחומרים הירוקים הללו מתגלה כיותר ויותר פופולארי בקרב אנשים רבים המבקשים חיים נטולי כימיקלים.

עם השנים עלתה מאוד המודעות הסביבתית של אנשים וכיום רבים מבקשים לעצמם מציאות אקולוגית. הבעיה היא שמזיקים תמיד יהיו וגם האנשים האקולוגיים לא כל כך מרוצים מכך שיש להם קן נמלים ממש מתחת לארון והיו שמחים לבצע הדברה כדי למגר את הנמלים הללו. השאלה היא כיצד ניתן לעשות זאת ללא רעלים כימיים?

איך אפשר להגדיר מה זה הדברה ירוקה?

הדברה ירוקה היא שימוש בחומרים בעלי רמת רעילות נמוכה מאוד ומדוללת למדי, או שימוש ברעלנים המופקים מבעלי חיים או חרקים אחרים. ההדברה הירוקה מבקשת להשתמש בטבע כדי להילחם בטבע. השימוש באורגניזמים חיים הוא חלק בלתי נפרד מההדברה הירוקה והתפיסה האקולוגית הופכת לגיטימית.

הדברה ירוקה נמצאת בשימוש נרחב בחקלאות כבר מספר שנים. אחת הבעיות הגדולות ביותר שיש לחקלאים היא בעיית מזיקים שהורסים את היבולים. פיתרון מאוד טוב של ההדברה הירוקה היא להתערב מבחינת האיזון האקולוגי לטובת החקלאים. על ידי השינוי באיזון האקולוגי יכולים החקלאים לשמור על היבולים היקרים שלהם.

כיצד יכולים אנשים לשנות את האיזון האקולוגי במקום מסוים

ניתן לקחת כדוגמא שדה שיש בו בעיה מאוד גדולה של מזיקים. ישנם חקלאים רבים שלשדות שלהם מגיעים יונקים קטנים, מכרסמים, שמתחילים לכרסם ולאכול את היבולים בכמויות גדולות מאוד, מעבר לרמה שהחקלאים יכולים לסבול. לשם מיגור אוכלוסיית המכרסמים צריך לשנות ולהשפיע על האיזון האקולוגי בשדה.

דרך טובה לעשות כן היא להביא עופות דורסים כמו תנשמות, שמזונן העיקרי הוא מכרסמים. כך נוצר מצב שבו התנשמות פועלות בלילות וטורפות את המכרסמים שהתנחלו בשדה ומחסלות בקצב מעורר השתאות את אוכלוסיית המכרסמים. ההדברה האקולוגית הזו היא אחת הדרכים היעילות והאקולוגיות ביותר להדביר אותם.

כך החקלאים מרוויחים והתנשמות מרוויחות גם כן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here