עבודה בישראל או הגירה-איך עושים את זה?

0
55
קרדיט canva

אחת הדרכים המוכרות לקבלת אזרחות במדינה אחרת שאינה מדינת המוצא של אדם היא באמצעות נישואים. הסדרת מעמד בן זוג זר באמצעות נישואין לאזרח ישראלי היא לא פשוט ולוקח מספר שנים  כאשר בן הזוג אינו  יהודי . הדבר שונה משמעותית כאשר שני בני הזוג הם יהודים. ההזדמנות לקבל דרכון ישראלי ואזרחות המדינה קיימת ליהודים ולחוזרים/עולים אחרים במסגרת חוק השבות. כאשר אחד מבני הזוג זר והשני יהודי/ ישראלי מדובר בפרוצדורה ארוכה שיכולה להמשך מספר שנים עד לקבלת אזרחות מלאה ודורשת הוכחות שאכן בני הזוג נשואים/ חיים חיים משותפים. מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין המומחה בתחום ההגירה וקבלת  אזרחות כדי לעבור את התהליך בקלות רבה יותר.

לאפשר לבן/ בת הזוג לקבל מעמד בארץ- ממה מתחילים

בישראל כל הקשור למוסד הנישואין  נעשה על פי ההלכה היהודית ונמצא תחת אחריותה של הרבנות. לפני כמה שנים עריכת  נישואים בין-דתיים מחוץ לגבולות מדינת ישראל, נישואים אזרחיים,  קיבלו את ההכרה לפחות בכל הקשור לזכויותיו של הזוג וקבלת כל הזכויות מקבל זוג שנישא נישואים דתיים. היום חלה החמרה בעניין. הגירה וקבלת אזרחות עבור אדם לא יהודי הנשוי/ מעוניין להינשא או לחיות עם בן או בת זוג ישראלים מורכבות ביחס להסדרת מעמדו של יהודי אשר רוצה לעלות לישראל. משרד הפנים עורך בדיקה מקיפה ותשאול. יש לציין שישנו גם הבדל בין אישור שהייה בארץ לזמן ממושך לבין קבלת מעמד אזרח מן המניין. עורכי דין הגירה לישראל המתמחים בתחום זה מכירים היטב את הפרוצדורות והתנאים הנדרשים להצלחת התהליך.

אשרות עבודה שונות בישראל

בישראל ניתן לראות לא מעט עובדים זרים בענפים שונים. חלק גדול העובדים הזרים בישראל מועסקים בענף הבניה, החקלאות או הסיעוד. מעבר לעובדים בעבודות אלה, ישנו סוג אחר של עובדים זרים המוזמנים לארץ על תקן מומחים. מומחה זר מוגדר בתור עובד אשר יש לו ידע וכישורים בולטים בתחום עיסוקו והעסקתו אמורה לתרום לכלכלת מדינת ישראל. תקנים לאשרות העסקת מומחים זרים הם נפרדים מתקני אשרות העסקה של מרבית העובדים הזרים. מומחה זר אמור להשתכר פי שניים ויותר השכר הממוצע במשק, זאת בתור נתון המעיד על מומחיותו. העסקתו בארץ אמורה להיות למטרת העברת ידע שלא קיים בארץ וכן ליצירת מקומות עבודה חדשים. כדי לקבל אשרת מומחה זר על המעסיק להגיש בקשה מנומקת הכוללת את פרטי החברה ופרטים נוספים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here