רישום סימן מסחר – הכיצד?

0
34
קרדיט - Canva

סימן מסחר הוא הדרך בה עסקים, חברות וארגונים, קטנים וגדולים כאחד, מסמנים את הסחורות והשירותים שלהם, על-מנת שלקוחות יוכלו לזהות ולקשר בין העסק לבין המוצרים והשירותים שהוא מעניק. הסימן הזה נבחר לאחר מחשבה מעמיקה ונלקחים לא מעט שיקולים בבחירתו ובעיצוב שלו, חלקם עיצוביים, חלקם שיווקיים וקשורים ל"אני מאמין" של המנהלים והמייסדים, וחלקם גם קשורים לפן המשפטי של העסק. רישום סימן מסחר הוא פעולה משפטית שחייבת להתבצע על מנת שהסימן יהיה משויך לבעליו ומזוהה עימם וכך לשום חברה או עסק אחרים לא תהיה הזכות לבחור בסימן זהה או אפילו כזה הדומה עד כדי להטעות לסימן המקורי. למהלך שכזה תהיינה השלכות משפטיות שלא כל בעל עסק יוכל או יידע איך להתמודד איתן.

המשמעות המשפטית של רישום סימן מסחר

ברגע שעסק זה או אחר מבצע את התהליך המשפטי של רישום סימן מסחר, הופך הסימן הזה לשלו והוא בעליו. שום אדם לא יכול מעתה לעשות שימוש בסימן זה ובמידה וכן – אפשר יהיה להגיש נגדו תביעה בבית המשפט בעילה של הפרת סימן מסחר רשום. לצורך עניין זה אין זה משנה אם השימוש בסימן המסחרי התבצע בתום לב או שמא מתוך כוונת זדון למשוך לקוחות באמצעות הטעיה ובכך לפגוע בהכנסות של העסק המקורי. כל הפרטים האלה יתבררו בשלב מאוחר יותר. מהסיבה הזאת עסק חדש או כזה שמעוניין בשינוי המיתוג חייב ליווי של עורך דין לתהליך זה.

ההליך של בחירת סימן מסחר

אין זה פשוט לבצע רישום סימן מסחר ונדרש תהליך לא פשוט ולא קצר לשם כך, תהליך שמערב בתוכו לא מעט אנשי מקצוע ממגוון תחומים – שיווק, עיצוב, מיתוג, דיני קניין רוחני ועוד. כאשר כל אלה פועלים יחדיו למען מטרה משותפת ויודעים בדיוק מה מותר או אסור להם לעשות ולהחליט – אין ספק שהתהליך יסתיים בהצלחה מרובה וסימן המסחר שייבחר יהיה מותר לשימוש ולא יפר סימן מסחר של עסק או חברה אחרים.

עורך דין ארז הרכבי הוא עורך דין מסחרי, בעל התמחות בתחום הקניין הרוחני, ובעל ידע וניסיון של מעל 28 שנה בתחום סימני המסחר, לרבות בתהליכים של רישום סימן מסחר, וכל המשתמע מכך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here