החזרי מס – כרטיס עובד

0
2213
החזרי מס – כרטיס עובד

בהגיעכם לכל מקום עבודה חדש כשכירים, אתם מיד לפני תחילת העבודה מתבקשים להגיע למשרד ולמלא את כרטיס העובד שבו אתם ממלאים את הפרטים הבסיסיים שלכם לצורכי הקלות במס ותשלום. רבים האנשים שלא מבינים את כרטיס עובד ולא מבינים מה חשיבותו בכלל, במסמך הבא נסביר את כרטיס העובד שלב שלב, כיצד למלאו ומה הצורך בו.

א. פרטי המעביד

שימו לב, בשטח זה אתם אינכם צריכים למלא שום דבר, לא שם, לא כתובת וכמובן שלא מספר תיק ניכויים. מיותר לציין שאם אתם הם אלה שמעסיקים את העובד, אתם אילו שצריכים למלא את השורות האלו, וכל השאר על ידי העובד.

ב. פרטי העובד/ת

בסעיף זה אתם ממלאים פרטים בסיסיים שלכם, מה שמכם, מספר תעודת הזהות שלכם, היכן אתם גרים ומה מספר הטלפון שבו ניתן להשיג אתכם.

ג. פרטים על ילדים

מילוי פרטים על ילדים יעזור לכם בהמשך לקבלת החזרי מס שונים במידה ותצטרכו ותענו על הקריטריונים השונים, אותם תוכלו לדעת בהמשך הטקסט או לבירור עם רואה חשבון או החברה המעסיקה.

ד. פרטים על הכנסות ממעביד זה

איזו סוג משכורת אתם מקבלים? כיצד משלמים לכם, מתי התחלתם לעבוד ומתי אתם אמורים לסיים. אם אתם לא יודעים בדיוק את התשובה, תוכלו להשאיר סעיף זה ריק או לשאול את המעביד כיצד למלאו.

ה. פרטים על הכנסות אחרות

סעיף זה חשוב לתיאום מס ונקודות זכאות שונות אותם תוכלו לקבל במידה ותענו על הקריטריונים המתאימים. אין צורך שתשלמו פעמיים מס ולכן תוכלו לבצע תיאום מס שנמצא גם בעמוד הבא.

ו. פרטים על בן זוג ופרטים על שינויים שחלו במהלך השנה ורלוונטיים לטופס המס השנתי.

ז. בקשות פטור או החזרי מס שונות בגין היות העובד תושב ישראל, נכה, עולה חדש, מתגורר עם בן / בת זוג שאין להם הכנסות משנת המס הזו. החזרי מס למשפחה חד הורית, גידול ילדים, תשלום מזונות, השתתפות בכלכלת ילדים. החזרי מס לנערים שלא מלאו להם 18, חיילים משוחררים ואקדמאים.

ח. בסעיף הבא תוכלו למלא את בקשת תיאום החזרי מס שלכם, שתוכל לצמצם בחצי את תשלומי המס במידה ואתם עובדים בשתי עבודות או יותר. סעיף זה חשוב ואל תדלגו עליו במידה ואתם עובדים בעוד עבודה, אפילו אם היא מכניסה הרבה פחות.

ט. בסוף כרטיס העובד ונתונים של החזרי מס תצטרכו לחתום ולתת את שמותיכם שכן כל הפרטים נכונים, תאריך וזה הכל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here