התקנת פרקטים בבית ובמשרד

0
2502
התקנת פרקטים בבית ובמשרד

כבר בשלב רכישה של פרקטים, חשוב לוודא את כל הליך ההתקנה שלהם ובמה זה כרוך. סוגים שונים של פרקטים מותקנים בצורה מעט שונה אלו ומאלו ומאוד חשוב להיות מודעים לסוג ההתקנה של הפרקט שאתם רוכשים, כי יכול להיות שהמגבלות או לחילופין היתרונות של ההתקנה, ישפיעו משמעותית על ההחלטה לגבי סוג הפרקט אותו תרכשו. בגלל השוני בין הפרקטים יוצר שלמשל התקנת פרקט סינטטי תהיה שונה בצורה דיי משמעותית מאשר התקנה של פרקט העשוי מעץ חלק מסוגי הפרקטים הם פשוטים וקלים להתקנה ותוכלו להתקין אותם אפילו בכוחות עצמכם ובכך להימנע מהוצאות התקנה ובמקרה של חלק אחר של פרקטים תזדקקו לשירותיהם של אנשי מקצוע מיומנים בכדי שיבצעו זאת עבורכם בצורה מקצועית.

פרקטים – התקנה צפה

פרקטים סינטטיים או פרקטים רב שכבתיים יותקנו במקרים רבים על ידי התקנה צפה. בשיטת ההתקנה הצפה המתקין בעצם מניח לוחות של פרקטים על גבי משטח העשוי מספוג. הפרקטים מחוברים אלו לאלו על ידי יצירת קליק ביניהם. בשיטת ההתקנה הצפה הלוחות אינם מודבקים אל התשתית אשר מתחתם ומהסיבה הזאת לא תיווצר אקוסטיקה ולא יהיה נטרול של רעש וזה בעצם החיסרון של סוג התקנה זאת.

פרקטים – התקנת מסמור

התקנת מסמור יכולה להתבצע אך ורק על הפרקטים העשויים מעץ. אין צורך להיבהל משם ההתקנה, בסוג התקנה זה המסמור סמוי ולא ניראה לעין ואינו מורגש על ידי ההולכים על אותה ריצפת הפרקט.

פרקטים – הדבקה

התקנת פרקטים בשיטה של הדבקה נעשית באמצעות הדבקה של לוחות הפרקטים אל הרצפה. שיטת ההתקנה של הדבקת הפרקטים לרצפה מתאפשרת רק במידה והפרקטים הם שכבתיים או פרקטים גושניים. התקנת פרקטים בשיטת ההדבקה יוצרת רצפה אקוסטית שבכוחה לנטרל רעשים. ההדבקה נעשית באמצעות דבק מיוחד המיועד לפרקטים. יתרונה הגדול של שיטת התקנה זאת טמון בעובדה שבמקרה של נזק כלשהו שיקרה לפרקט הנזק יהיה ניתן לזיהוי ולתיקון בקלות ובאופן מדויק. יתרון נוסף של שיטת התקנה זאת הוא בכך שקיים סיכוי נמוך יותר לתזוזות של הרצפה כתוצאה ממקרים של שינויי לחות וטמפרטורה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here