העברת שיעור בצורה מעניינת

0
868
רעיונות לשיעורי חינוך
קרדיט: PIXABAY

כיום הקושי בתפיסת תשומת הלב בזמן הצגת שיעור או הרצה גדול מאי פעם, הסיבה כמובן קשורה בתופעה המתרחבת והגדלה של בעיות קשב וריכוז בקרב ילדים ונוער. ילדים, נערים, וצעירים רבים  מתקשים לשמור על רמת קשב וריכוז לאורך זמן ממושך וזאת עקב ריבוי הסחות הדעת בעולם המודרני והדיגיטלי ( טלפונים סלולריים חכמים  הוא אחד מהגורמים המשמעותיים לגדילה הפרעות הקשב והריכוז). על כן, מורים, מרצים, ומדריכים רבים, שואלים רבות כיצד ניתן להעביר שיעור בצורה מעניינת.  אהוד שמיר הינו מורה ומרצה בכיר ומנוסה אשר מעביר מגוון רחב של הרצאות ושיעורים ועניינים, יחד נדון במאמר זה מהם הטיפים להעברת שיעור בצורה מעניינת.

העברת שיעור בצורה מעניינת-

מומלץ להיעזר כמה שיותר בחומר ויזואלי ל רעיונות לשיעורי חינוך (סרטונים, כתבות)- דרך נפלאה לתפוס את תומת הלב של הקהל, וכן לגוון את רצף השיעור היא באמצעות דוגמאות ויזואליות אשר מדגימות ומחדדות את הנאמר בכיתה. לדוגמא- כאשר מדובר בשיעור על התנהגות נכונה בכבישים, הצגת סרטונים, כתבות ונתונים סטטיסטים- או אף מתן עדות של אדם שקרוב ששבן משפחתו נהרג בתאונת דרכים, יעביר ויחדד את המסר בצורה משמעותית ומעניינת יותר.

העברת שיעור בצורה מעניינת באמצעות דוגמאות מהחיים וממקרים מוכרים בארץ- דרך נפלאה להעביר מסרים ושיעורים בצורה מעניינת היא באמצעות מתן דוגמאות מהחיים, או ממקרים ידועים בתקשורת. אלו יתפסו את תשומת הלב והעניין של הקהל.

מומלץ לערב כמה שיותר את הקהל באמצעות בחינת דעתם האישית- חשוב ומומלץ לערב את הקהל במגוון שאלות שיצרו דיון פורה ויחדדו את רמת העניין בנושא הלימוד. למשל "איך לדעתכם הייתם נוהגים?", "מה אתם חושבים על המעשה הזה?" וכדומה.

מחפשים מרצה ומורה אשר מעביר שיעורים בצורה ייחודית ומעניינת?

אהוד שמיר הינו מרצה ומורה וותיק ומנוסה, אשר מעביר מגוון רחב של שיעורים והרצאות בתחומי החינוך והחיים. לפרטים נוספים צרו קשר במספר הופיע באתר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here