התקנת דשא סינטטי בעצמכם

0
2248
התקנת דשא סינטטי בעצמכם

לאחר שהחלטתם שאתם רוצים להתקין דשא סינטטי בגינה הפרטית שלכם, לפניכם עבודת גינון רבה שרק בסופה תוכלו להכין מיץ גזר ולנוח על הדשא החדש שלכם שכל כך נעים לשבת ולהסתכל עליו כל השנה. אם כבר בחרתם את הדשא המסוים שברצונכם להתקין בבית העסק או בבית, אם כבר מדדתם את הכמות שאותה אתם צריכים להתקין בשטח האדמה שיש לכם ואת איכות החומר שאתם רוצים, כדאי שתדעו שגם התקנת דשא סינטטי היא פעולת גינון שניתן לעשות בעצמכם.

טיפול בשטח

השלב הראשון בפעולת גינון כמו התקנת דשא סינטטי, היא ישור השטח בצורה הטובה ביותר, לפלס אותו כך שלא יהיו גבעות ומישורים קיצוניים לעבר המבנה שצמוד לדשא. חשוב לדאוג שהשיפוע יהיה כלפי חוץ בכדי שלא יהיו זליגות של מים כלפי המבנה. בנוסף, תצטרכו להוריד עשבים, לנקש כל עשב קטן, אם אתם רוצים תוכלו לשים רעל וגם לרסס וחרקים כאלו ואחרים.

לאחר השלב הראשון בפעולת גינון וההתקנה של פילוס הדשא וסידור המשטח מגיע השלב השני שהוא הנחת חול מיוחד שיישר את השטח וימנע צמיחת עשבים מחדש. שלב זה הוא לא חובה אם כי מומלץ. בנוסף, במידה וקניתם דשא סינטטי שאינו מגיע עם שכבת מגן מלמטה, רצוי לשים יריעת פלריג שתהווה חוצץ בין האדמה לדשא, תשמור עליו מריבוי מים, חרקים, עשבים ועוד.

התקנת הדשא

במידה וכל ההוראות הנ"ל טופלו וסודרו, כל מה שנותר עכשיו מפעולות גינון של התקנת דשא סינטטי הוא פשוט לפרוס אותו, לחתוך אותו על פי הצורה המדויקת של הגינה שלכם ועל פי המידות שלקחתם מקודם ולהתחיל למסמר בערך כל 40 ס"מ לאדמה. את המסמרים קונים מבעוד מועד ותוקעים במרווחים יחסית קרובים.

בשלב הכמעט סופי נותר להציב תוחם דשא מסביב כל הדשא הסינטטי שהתקנתם, לדאוג שהנחתם אותו מספיק קרוב ועמוד בתוך האדמה. תוחם הדשא יעזור למנוע בריחה של הדשא וכניסת שורשים של צמחים מסביבו אל תוכו.

תתחדשו!

בשלב האחרון כל מה שנותר לכם הוא פשוט להכין מיץ קר וצונן, להשאיר את הסמיכה שנועדה שיפרסו אותה על דשא מגרד בבית, לצאת החוצה וכמו שאתם לשכב על הדשא החדש וליהנות מכל רגע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here