איך מתחילים לכתוב סיפור חיים?

0
640
כתיבת סיפור חיים
קרדיט PIXABAY

לכל אחד ואחת מאיתנו יש סיפור חיים. אנחנו יכולים להיות אנשים מן היישוב, רגילים לגמרי ויהיה לנו סיפור חיים ששווה לכתוב ולספר. אנחנו לא צריכים להקים מדינה או יישוב, לא צריכים לייבש ביצות או להילחם במלחמה ואפילו לא להקים עסק גדול או לטפס על הרים, בשביל שיהיה לנו סיפור לספר. השאלה היא, איך מתחילים לכתוב את הסיפור שלנו.

הרבה מאוד אנשים כותבים מחברת סיפורי חיים או פונים לאנשים מקצועיים שיעשו זאת בשבילם. לרוב, הכוונה היא להשאיר זיכרון כתוב אחריהם. הם יודעים שיום יבוא והם יצטרכו להסתלק מן העולם, ולכן הם רוצים להשאיר אחריהם זיכרון כתוב שיאפשר לילדים ולנכדים שלהם להכיר אותם קצת יותר טוב. זה בפרט נכון כשמדובר על אנשים שלא היה להם את הזמן או את היכולת לספר את סיפור חייהם במהלך השנים או להבדיל, הסיפור הוא כל כך מרשים ומיוחד, שברצונם לכתוב אותו בתקווה שהוא יעבור הלאה לדורות הבאים.

לפני שנסביר איך מתחילים לכתוב סיפור חיים צריך לציין, סביר להניח שסיפור כזה יכול להיכתב על ידי אנשים מבוגרים, כאלה שעשו קילומטרז' בעולם ויש להם מה לספר. זה לא אומר בהכרח שאנשים צעירים שחוו דברים, בין אם זה מלחמה או מבצע צבאי, הרפתקאות בחו"ל או עבודות מיוחדות ומאתגרות, לא יכולים לספר את הסיפור שלהם. חשוב שיהיה בו בשר, עניין ומסר.

איך מתחילים לכתוב סיפור כזה

בשביל להתחיל לכתוב מחברת סיפורי חיים, יש צורך לעשות שני דברים:

דבר ראשון, להוציא כמה שיותר סיפורים ולכתוב אותם. בלי עריכה, בלי סדר כרונולוגי, פשוט לכתוב כל מה שאפשר.

דבר שני, לחפש סרטים, צילומים, לבצע ראיונות וכל דבר אחר שיכול לתת נופך נוסף לסיפורים וכן אולי יכול לעלות מתוך הזיכרון סיפורים נוספים.

אחרי שעושים את שני הדברים האלה, אפשר להתחיל לסדר את הסיפורים בסדר מסוים, לייצר הקשר, לארגן אותם בצורה נכונה.

חשוב מאוד שאנשים שיקראו את הסיפורים, ירגישו חלק מהם, יתעניינו, ירגישו שהם מושכים ומעניינים, וכמובן חשוב מאוד לשמור על אמינותם. כאן חשוב להדגיש, הסיפור מסופר מנקודת מבט של אדם אשר את סיפור חייו כותבים. ייתכן שמישהו אחר ייתן לו פרשנות אחרת, אך זה לא אומר שצריך לייצר ולכתוב סיפורים שאין להם קשר למציאות.

למה חשוב לבחור איש מקצוע לכתיבת סיפור חיים

לצד אנשים שכותבים את סיפור חייהם באוטוביוגרפיות, רבים משתמשים בכותבים חיצוניים לשם כך. יש מספר סיבות לעשות את זה:

ראשית, כשפונים אל כותב חיצוני הכוונה היא כמובן לפנות אל כותב מקצועי, איש שיודע לכתוב בצורה ברורה, רהוטה ונכונה.

שנית, חלק מהותי בתהליך הכתיבה היא העריכה. חשוב שגורם חיצוני יעשה את זה ולא מי שמספר את הסיפור. כך קל יותר להוציא סיפורים לא רלוונטיים ולא מעניינים ולהשאיר רק את מה שחשוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here