איך ניתן לשלב רפואת צמחים עתיקה בחיים המודרניים?

0
45
קרדיט - Canva

הרפואה קיימת כל עוד האנושות עצמה קיימת. אבל אם כיום התהליכים, הטכנולוגיות ושיטות הטיפול העיקריים מובלים על ידי ארגון הבריאות העולמי, אז בעבר אלה היו רוקחים על ידי שיטות טיפול טבעיות כמו למשל דיאטה טבעית או תרופה מצמחי מרפא. עשבי תיבול, צמחים, גבעולים ושורשים, כולם שימשו להכנת  קרמים ומשחות שונות על בסיס מינרלים ושמנים. ככל שהרפואה הרשמית התפתחה, החלו תרופות עממיות לדעוך. אך בשנים האחרונות חלה חזרה אקטיבית לאותה רפואת צמחים, שיתרונותיה הוכחו מניסיונם האישי של אנשים רבים.

המהות של רפואת הצמחים

רפואת צמחים פירושה טיפול באמצעות צמחים טבעיים. ניתן להשתמש בהם כאשר הם מיובשים או טריים, בתור תמיסות, משחות או חליטות. המשימה העיקרית של רוקח צמחי מרפא מוכשר היא לאסוף ולייבש נכון עשבי תיבול, ולהכין מהם תערובות רפואיות מאוזנות, למשל תוסף לשיפור הזיכרון. ההיסטוריה של הטכניקה חוזרת יותר מאלף שנה אחורה. ארכיאולוגים מצאו עדויות לשימוש בפורמולות רפואיות על ידי הקדמונים שחיו 6,000 שנה לפני הספירה. תיאורי צמחים ומתכונים להכנת שיקויים שונים ידועים משנת 1570 לפני הספירה. רופאים מצריים עתיקים השתמשו באופן פעיל בתרופות צמחיות למחלות שונות. הבסיס המדעי ליעילותה של רפואת הצמחים ניתן על ידי היפוקרטס. בכתביו תיאר את תכונותיהם של 236 צמחי מרפא.

אינדיקציות כלליות לשימוש בצמחי מרפא

רפואת הצמחים מספקת אפקט אנטי ויראלי, אנטיבקטריאלי, אנטי אלרגי, משתן, משכך כאבים, ומחזקת את המערכת החיסונית, כמו כן ניתן לקבל גם טיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז. ניתן להשתמש בתרופות צמחיות באופן חיצוני בתור תחליבים, קומפרסים, שטיפות ומשחות או פנימי בעזרת תמיסות, חליטות ושיקויים. ההשפעה על הגוף היא מינימאלית, כך שניתן להגיע לתוצאות הטובות ביותר בטיפול ארוך טווח.

האינדיקציות העיקריות לשימוש ברפואת צמחים הן פתולוגיות של מערכת העצבים, מערכת הלב וכלי הדם, מערכת הנשימה והעיכול. התוצאות יהיו בולטות ומתמשכות, אך רק אם התרופה נבחרה כראוי ונרקחה כראוי על ידי איש מקצוע מומחה. היתרונות של טיפול בעזרת צמחי מרפא כוללים:

  • מחיר נוח;
  • תופעות לוואי מינימליות;
  • רב גוניות ויכול להתאים את התרופה באופן אישי למטופל.

אבל חשוב להבין כי יכולות לוואי לא רצויות, אם רוקחים את התרופה לא מהצמחים הנכונים, ולכן יש לפנות רק לרוקח מקצועי בעל מוניטין רב שנים בתחום, אשר יודע את עבודות והוא בעל חוות דעת חיוביות רבות. איציק בכר, הנמצא בתחום כבר יותר מ-28 שנה בהחלט יכול לעזור לכם, ולהתאים את התרופה הטבעית הנכונה ביותר עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here