איך אפשר לאבחן פגועי נפש בקהילה

0
70
קרדיט canva

ילדה משחקת תופסת בחצר עם חברות, היא נופלת ונחבלת בברך, הרי שהטיפול פשוט לא בהיכרח משום שהכאב לא משמעותי,אלא, בעיקר משום שמדובר על פציעה אותה ניתן לראות ובה אפשר לטפל. במקרים מורכבים יותר, הרי שאיש צוות רפואה במקום ישלח את המשפחה לערוך צילום רנטגן כדי לשלול אפשרות לשברים פנימיים, אותם אי אפשר בהיכרח לראות בעין. האתגר הגדול בטיפול במחלות בנפש זו העובדה כי גם אם המטופל סובל מאוד ונאבק ברגשות לא פשוטים, הרי שלא תמיד אנחנו יכולים להבחין בסימפטומים במבט ראשון. טיפול בהפרעת אישיות לצורך העניין, זה אולי משהו שאנחנו יודעים לעשות היטב, אבל לא נוכל להתחיל בתהליך הטיפולי בלי שאתם, בני המשפחה, הקרובים ואפילו המטופלים עצמם, תפנו לקבל עזרה.

מה הסימפטומים המוכרים למחלה בנפש

כאשר אנחנו דנים במקרים של פגיעה בנפש, אנחנו למעשה צריכים לשאול את עצמנו שתי שאלות מרכזיות:

  1. האם אנחנו מזהים דפוסי התנהגות שונים מהמקובל? יש מקרים פשוטים יחסית, בהם אדם חולה בדיכאון קליני או חווה פוסט טראומה, כך שהוא יכול להעיד על עצמו כי הוא מרגיש לא טוב ותופעות של הסתגרות או ניסיון להתרחק מחברה הופכות לנורות אזהרה משמעותית. אבל, יש מקרים, בעיקר כאשר אנחנו מדברים על מחלות עם סימפטומים של תחושת אופוריה יוצאת דופן, הרי שעלינו להיות עירניים במקרה והאדם הפגועה עושה פעולות שלא בהיכרח מתכתבות עם המציאות. למשל, ביצוע רכישות במחיר מופרז, ניהול מערכות יחסים אינטנסיביות וכן הלאה.
  2. האם אפשר לראות ירידה באיכות החיים של המטופל: בסוף, המטרה היא לעזור לאותו פגוע נפש להרגיש יותר טוב. יש פער בין בחירה אישית של איש או אישה להתנהג כך או אחרת ובין מקרים בהם אפשר לראות איך פגוע נפש עלול להזיק לעצמו ממש. אגב, אנחנו לא בהיכרח חייבים להבין איזו מחלה זו בדיוק, לא פעם בכלל מדובר על תחלואה כפולה, כלומר, מקרה בו הפגוע חולה בשני סוגים של מחלות ולא אחד, אלא, עלינו להבין כי זה הזמן לפנות לקבל עזרה.

סיוע מקצועי הוא הפתרון היחיד

'סניטי', הוא בית מאזן ייחודי, המשמש בתור חלופה לאשפוז פסיכיאטרי, מבית היוצר של קבוצת 'רוח ים'. בתור מי שעוסקים בתחום כבר שתים עשרה שנים, אנחנו מפצירים בכם לפנות לקבל סיוע מקצועי ולא להתמהמה. רק אנשי טיפול מנוסים, ידעו לאבחן נכון את הבעיה ולמצוא דרך לטיפול נכון. אל תישארו עם זה לבד, פנו אלינו עוד היום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here