אפוטרופוס לרכוש – מי הוא ומה הם תפקידיו?

0
916
אפוטרופוס לרכוש – מי הוא ומה הם תפקידיו?
קרדיט: Freepik

אפוטרופוס לרכוש הוא מי שמונה על ידי בית המשפט להיות אחראי על אדם אחר, שאינו מסוגל לדאוג לענייני הרכוש והכספים שלו. אדם זה נקרא "חסוי". אפוטרופוס שימונה ישמש כנאמן לכספיו של החסוי, לרכושו ולרווחתו. לסיוע בכל הנוגע לאפוטרופסות ולענייני משפחה פנו עוד היום למשרד עורכי הדין עופרה זיו לקבלת המענה הנדרש.

אפוטרופוס לרכוש החסוי יכול להיות אדם זר, גוף, ישות משפטית או קרוב משפחה. כל אחד מאלו רשאים לפנות לבית המשפט בבקשה למינוי אפוטרופוס לחסוי. בית המשפט שם דגש רב על הרצון שהביע החסוי לפני חוסר כשירותו למינוי אדם ספציפי להיות לו לאפוטרופוס לגוף או אפוטרופוס לרכוש.

נחשדת בתקיפה? אסור לוותר בשום אופן על ייצוג משפטי
קרדיט: Pixabay

לאחר שמונה אפוטרופוס לרכושו של החסוי, יהיה החסוי כפוף להוראות האפוטרופוס לרכוש גם כאשר הוראות אלו מנוגדות לרצונו.

במסגרת תפקידו כאפוטרופוס לרכוש ידאג האפוטרופוס לכל ענייניו הכלכליים והרכושיים של אותו אדם, כגון ניהול הכנסותיו והוצאותיו החודשיות של החסוי, ניהול כספים וחשבונות הבנק של החסוי, ניהולי נכסי נדל"ן וחברות השייכות לחסוי, פיקוח על קבלת הזכויות המגיעות לחסוי מגופים דוגמת המוסד לביטוח לאומי, קרנות פנסיה וחברות ביטוח, ניהול נכסיו של החסוי לרבות מכירתם או השכרת והשבחתם ועוד.

לאחר המינוי יציג האפוטרופוס לרכוש את צו המינוי בפני כל הגורמים המחזיקים ברכוש השייך לחסוי כגון לשכת רישום מקרקעין, הבנקים וקרנות הפנסיה, ואלו ירשמו הערה בספריהם אודות קיום האפוטרופסות.

בנוסף, ייפתח חשבון בנק אפוטרופסות ייחודי עבור כספיו של החסוי או שחשבונות בנק משותפים יוסבו לחשבונות אפוטרופסות ויירשמו על שמו של החסוי בלבד. חשבונות אלו ינוהלו כחשבונות מיוחדים עבור אדם חסוי, בהם הגבלות על פעולותיו של האפוטרופוס לרבות שימוש בכרטיס אשראי, משיכת סכומי כספים גבוהים וניהול תיקי השקעות.

 

קצת על משרדינו

עורכת הדין עופרה זיו וצוות המשרד מוכרים כמשרד בעל ניסיון רב בכל התחומים הנוגעים לצוואות  וירושות, מינוי אפוטרופוס ועוד.  צוות עורכי הדין בעלי ניסיון רב במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי והובילו ומובילים תיקים מהגדולים והמפורסמים בישראל. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל את הסיוע הטוב וההוגן ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here