באילו מקרים כדאי לקנות מתנת שחרור למפקד?

0
243
credit Pixabay

השירות בצבא כרוך באינספור סיטואציות ואינטראקציות ייחודיות. בהתאם נוצרות גם לא מעט התלבטויות במהלך פרק הזמן שבין הגיוס לשחרור, ואחת מהן היא האם לרכוש מתנת שחרור למפקד. מצד אחד לכל מפקד (או מפקדת, כמובן) יש נוכחות משמעותית בחיי החיילים. בנוסף קניית מתנה למפקד לקראת השחרור שלו מהצבא היא מסורת מקובלת, ובדרך כלל יש גם ציפייה לכך. מצד שני חשוב לזכור שכל קניית מתנה היא תמיד זכות ולא חובה, ולכן כדאי לקחת בחשבון גם את השיקולים בעד וגם את השיקולים נגד פעולה זו – ובמיוחד את הדגשים שמפורטים בכתבה זו.

אופן ההשפעה של המפקד

רוב המפקדים אם לא כולם משפיעים במידה ניכרת על החיילים שלהם. במקרים שבהם המפקד הוא דמות חיובית בחיי החיילים – מקשיבים להם, עוזרים להם ברגעים הקשים, מייעצים, מהווים מודל לחיקוי ואפילו אם תרצו סוג של אחים גדולים שכדאי לפנות אליהם – קניית מתנת שחרור למפקד היא דרך מצוינת להכיר לו תודה.

בהקשר זה חשוב להדגיש כי הכרת תודה היא אחד המעשים המועילים ביותר לשני הצדדים, כלומר גם למפקד שישמח לקבל פידבק חיובי על המאמצים שהשקיע במהלך השירות הצבאי בסיוע לחיילים שלו, אבל גם לחיילים עצמם – שלומדים לזהות את הטוב שבחייהם ולא לראות אותו כמובן מאליו.

מתנה בתקציב סביר

שיקול נוסף במסגרת ההחלטה אם להשקיע בקניית מתנת שחרור למפקד הוא התקציב. לחיילים בשירות חובה אין מן הסתם יותר מדי כסף פנוי, ולכן ההמלצה היא לקנות מתנה צנועה יחסית – כך שהשיקול הכלכלי לא יהווה מכשול בפני הבעת הערכה למפקד מוצלח ואהוב.

כשמספר רב של חיילים משתתף במימון, אפשר לקנות מתנה גדולה יותר, אם כי בכל מקרה הדגש העיקרי הוא עצם הענקת תשומת הלב והכרת התודה.

מתנה עם חריטה

כדי שאותה מתנת שחרור למפקד תמלא את ייעודה ותעביר את המסר הרצוי והרגשות הרלוונטיים גם בלי להיות יקרה יתר על המידה, כדאי לבחור במתנה שאפשר לחרוט עליה. היתרון על פני ברכה מודפסת או כתובה בכתב יד היא שבדרך זו המסר נשמר לתמיד, ובכל פעם שהמפקד ישתמש באותו פריט שנבחר לשמש כמתנה, הוא יראה שוב את המילים שיצאו מהלב של החיילים שלו והן ייכנסו מחדש אל הלב שלו וירגשו אותו.

מתנת שחרור למפקד – אפשרויות מתאימות

מתנה למפקד שמשתחרר מהצבא, או למי שמשתחרר מהיחידה ועובר לבסיס אחר, אפשר כאמור לקנות גם בתקציב סביר ועדיין לייצר את הרושם הרצוי ובעיקר את הרושם המבוקש. בין האפשרויות הפופולריות: סכין שף וגם סט של סכינים למפקדים שאוהבים להכין אוכל, ארנק, בוצ'ר לבשר, אולר רב תכליתי וגם מצת יוקרתי. הכתובת המתאימה לקנייה היא חנות מתנות בעיצוב אישי שבה ניתן להוסיף חריטה באיכות גבוהה ובכך לשדרג את המתנה.

למידע נוסף ליחצו – מתנה בעיצוב אישי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here