בדיקת ויטמין B12

0
213
Credit Canva

בדיוק כמו שלכל מערכת בגוף האדם קיים תפקיד עיקרי ולעיתים אף תפקיד משני, כך גם לסוגי הבדיקות הקיימות כיום בכדי לאשש בעיות כאלו ואחרות במערכות העצבים, הדם, העיכול ועוד. אחת מהבדיקות הללו היא לא אחרת מאשר בדיקת ויטמין b12, הנעשית למען 3 מטרות עיקריות ובכך מוכיחה את יעילותו וחשיבותו של וויטמין מסוג b12 לגוף שלנו. החשיבות ותפקידיו של ויטמין זה נעים החל תיקון נזקים ברקמות ועד לתפקוד תקין של מערכת העצבים, וכיום ניתן לבצע אבחנות אלו בצורה מהירה מבלי לצאת מהבית. כל מה שצריך הוא לפנות אל חברת Human Test המציעה מגוון רחב של טיפולים עד אל בית המטופל, הכוללים מנעד רחב של בדיקות דם ועוד.

המטרות עבור בדיקת ויטמין b12

כמו שציינו מעל תפקידיו של הוויטמין b12 הינם רבים ומגוונים, על כן מחסור בוויטמין b12 עלול להופיע דרך מספר סימנים די שכיחים. הראשון מבניהם הינו עייפות מוגברת, שכן אחד מתפקידיו של ויטמין זה הוא לייצר כדוריות דם וכאשר הוא חסר מתקיימת אספקה לקויה של הכדוריות המכילות חמצן ובכך העייפות ניכרת.
תסמין נוסף הינו נגעים בעור אשר עלולים לגרום לשינויים בשיער ולהיווצרות של נגעים שונים ולא מוסברים.

תסמינים אלו מתווספים אל עוד שורה ארוכה של תסמינים, לכן אחת המטרות העיקריות היא בזיהוי של הפרעות עצביות הנובעות ממחסור בוויטמין b12. מטרה נוספת לשמה נעשית בדיקת ויטמין b12  היא כמובן בבירור מדויק יותר של אנמיה או לחילופין לוודא טיפול בוויטמין b12.

למי מומלץ להיבדק?

בדיקת ויטמין b12 הינה בדיקה פשוטה הנלקחת מהדם, אך הסובלים ממחסור בוויטמין זה הינם בעיקר ילדים שמאגריהם אינם מפותח מספיק או נשים בהריון אשר עלולות בזמן ההנקה לסבול ממחסור של וויטמינים לרבות וויטמין b12. אוכלוסייה נוספת היא כמובן המבוגרים, שהחל מאופי התרופות אותן הם נוטלים ועד למחלות אחרות שעלולות להתפתח, עלול להיווצר גם מחסור בוויטמין זה. לכן בדיקה ביתית של וויטמין כל כך קריטי, מומלץ שתעשה על ידי חברה מובילה כמו חברת Human Test המציעה מגוון של בדיקות. חייגו אלינו עוד היום >> 1-700-700-907

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here