גגון לדרי רחוב

0
62
גגון לדרי רחוב

מטרת המעונות של גגון לדרי רחוב היא לספק למחוסרי דיור מקום לישון בו לקבל הגנה מתנאי מזג האוויר ולהיות מטופלים בכבוד. המעון מספק לדייריו מקום שינה בטוח, ארוחה בריאה, מקום להתקלח ולהחלפת בגדים, אחסון מאובטח לחפצים אישיים וגישה לטיפול רפואי. לגגון של קבוצת רמות יש מדריך ועוזרת בית המפקחת על הפעילות היומיומית שלו.

מה הוא גגון לדרי רחוב ומי יכול להשתמש בשירותיו?

בשום מקום בעולם אין הגדרה חד משמעית של מהו חוסר בית. עם זאת, אפשר לומר שהמילה "בית" מקיפה שלושה דברים: מקום מגורים פיזי בו מתאפשר מגורי אדם, המספק את הפרטיות של כל אדם, ולאדם יש זכות חוקית לגור שם. חוסר בית עשוי להיות מוגדר על ידי היעדר אחד או יותר מהגורמים הללו. המונח "דר רחוב" כפי שמשמש את הפורום לחסרי בית מקיף אנשים שישנים בחוץ (עם או בלי שק שינה), במתקני דיור זמניים כמו מקלטים לחסרי בית ,לאחר שחרור ממוסדות (כמו בית חולים או כלא) ומבינים שאין להם לאן לחזור. זה כולל גם אנשים הנמצאים בסיכון בעקבות מקום מגוריהם הנוכחי.

עם זאת, לא כל האנשים העומדים בקריטריון זה של חוסר בית זכאים לכל סוגי הסיוע. לעיתים, הרשויות מיישמות הגדרה מגבילה יותר של "דר רחוב", כמו למשל מי שהופך לחסר בית עקב נסיבות שאינן בשליטתו, כגון סיום עונש מאסר או אובדן בית עקב פיגורים במשכנתא.

איפה אשר לקבל עזרה וסיוע למי שזקוק לקורת גג?

לאדם המתגורר ברחוב יש זכות לבקש סיוע מהרשות המקומית. דר רחוב זכאי לסיוע מהיחידה במגוון עניינים, לרבות אך לא רק: הפניה למסגרת זמנית של גגון למחוסרי בית, סיפוק צרכים בסיסיים כמו מזון, ביגוד וטיפול רפואי, וסיוע במימוש זכויות מול רשויות וגופים שונים, כמו הצטרפות לקופת חולים, פתיחת חשבון בנק, קבלת תעודת זהות, קבלת סיוע בדיור והצטרפות למוסד שיקום. אם אתם מכירים משהו שזקוק לעזרה זו, ואין לו היכן לבלות את הלילה, אל תשאירו אותו ברחוב, צרו קשר עם קבוצת רמות, והם ישמחו לאחר אותו ולספק לו את השירותים המגיעים לו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here