הביטוח החשוב ביותר שתצטרכו בזמן רכישת בית חדש

0
1285
הביטוח החשוב ביותר שתצטרכו בזמן רכישת בית חדש
מקור Depositphotos

כמעט כל אחד מאיתנו חולם על בית משלו, בין אם זאת דירה בעיר בבניין מפואר או דווקא בית פרטי במושב או קיבוץ ירוק, סביר להניח שבחלומות אלו אתם מתמקדים דווקא במשפחה, בחברים ובמראה הבית. אם כן, ישנו אלמנט נוסף שחשוב לזכור לפני שרוכשים בית והוא ביטוח.

אין מה לעשות, בכל צעד בחיים משהו יכול להשתבש ולכן נצטרך לרכוש כיסוי ביטוח מתאים אשר ידאג לנו, במקרה של בית חדש, בין אם הוא יד שני או יד ראשונה מקבלן, סביר להניח שנצטרך לקחת הלוואה די משמעותית על מנת לעמוד בתשלום הבית וכפי שציינו קודם, בכל שלב בחיים יכול לקרות מקרה ולכן יש לדאוג שהחזר ההלוואה לא יפגע.

לאחר שבחרתם את בית חלומותיכם ונגשתם לסניף הבנק שלכם, תקבלו הצעה להלוואה לצורכי רכישת דירה , הנקראת גם משכנתא. זוהי כנראה תהיה ההלוואה הכי גדולה שתקחו בכל חייכם והבנק בהחלט מודע לסיכון הדו צדדי שמתקיים בהלוואה הזו.

על מנת להקטין את הסיכוי שבו לא תוכלו להחזיר את תנאי ההלוואה, הבנק ידרוש מכם לקנות ביטוח משכנתא , ביטוח די פשוט להבנה, הוא נועד להעניק כיסוי בגובה שווי הבית בשני מקרים עיקריים, פגיעה משמעותית בנכס כגון: רעידת אדמה, שריפה, הצפה וכו'. או מקרה של מוות בטרם עת של אחת מבעלי ההלוואה.

זה כל הסיפור, לא משנה כמה ינסו לסבך זאת בבנק, חשוב שתזכרו שביטוח משכנתא מורכב מ-2 כיסויים עיקריים ולכן אפשר לנסות ולבצע סקר שוק מקיף על מנת להגיע למחיר הטוב ביותר בעבור כל אחד מהכיסויים וכך להוזיל את ביטוח המשכנתא כולו.

האם לרכוש ביטוח משכנתא בבנק? סביר להניח שברוב המקרים התשובה תהיה שלילית, הבנקים עושים עבודם נאמנה, אך חשוב לזכור שעבודתם היא לייצר רווח לבעלי מניות הבנק ולא לכם הצרכנים.

החשיבה המוטעת שהבנק הוא לצידכם תמיד היא שמובילה את הבנקים להציע ביטוחי משכנתאות בתעריפים גבוהים מתוך מחשבה שלקוחות רבים ירכשו את הביטוח ללא שאלות כלל.

האם אפשר לעשות משהו אם רכשתי ביטוח לפני מספר שנים? כמובן שכן. ביטוח למשכנתא ניתן לעדכן מדי שנה בעזרת איש מקצוע ואפילו להוזיל את הביטוח לאורך כל תקופת הלוואה העתידית באופן קבוע.

זכרו, ההלוואה הזו היא שלכם, עשו כל שתוכלו על מנת להיעזר באנשי מקצוע רלוונטים והוזילו את עלויות ההלוואה כך שתוכלו לסיים אותה במהרה ולהנות מבית חלומותיכם. והכי חשוב, אל תשכחו להשקות את הגינה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here