התמכרויות קלות לכאורה יכולות להרוס חיים

0
167
credit:canva

נהוג לחשוב שיש חומרים או מקרים שאינם התמכרות אבל הניסיון והידע המקצועי שקיים היום מלמדים אחרת. כאלה הם התמכרויות לסמים קלים או להתנהגויות מסוימות שחורגות זה מכבר מהתנהגות מקובלת שאפשר לקבל מבחינה חברתית. היום ברור שיש בעיה קשה שנקראת התמכרות להימורים, שהורסת חיים של אנשים, שמגבירה את הפשע בגלל החובות והמעורבות של השוק האפור והיא גם מחזקת אותו, ושיש חובה מקצועית לחלץ אנשים מהתמכרות כזאת גם כשהיא נחשבת לקלת ערך. התמכרות להימורים כמו למשחקי מזל ולגירוד כרטיסי מזל או הימורי ספורט למיניהם היא התמכרות לכל דבר, והיא מוציאה אדם מהמסלול הנורמטיבי של חייו וגובה ממנו וממשפחתו מחיר יקר מאוד. האובססיה להימורים יכולה להיות כאן או בעולם והיא עולה כסף רב וגורמת לאנשים לשנוא את עצמם על החולשה שלהם שהם מתקשים להתגבר עליה. אפשר לקבל טיפול כזה בבידוד ובטיפולים שונים במקום הנקרא וילה מטריקס בהרצליה, והוא מוקדש לשילוב שיטות טיפול במתמכרים.

אין כזה דבר סמים קלים

סמים הם סמים ואין כזה דבר סמים קלים, משום שמלבד שימושים רפואיים מוכרים והכרחיים הסמים שמיוצרים מקנאביס גורמים לבעיות קשות בתפקוד. זה לא רק הערפול או היציאה מהמצב של שיקול דעת נכון שעלול להיגרם כתוצאה מכך. זה גם עולה כסף, נחשב לעבירה על החוק וכאשר נתפסים בנהיגה בהשפעת חומרים אסורים גם מורשעים ונענשים בחומרה נוסף על רישום פלילי. התמכרות לקנאביס היא בעייתית גם משום שככל שמשתמשים בזה יותר מתקשים לעבור תקופה ללא חומר זה והאובססיה הופכת לבעיית התמכרות. משם אפשר להמשיך לחומרים קשים יותר אבל בכל מקרה גם מי שנשאר לצרוך קנאביס הוא עדיין בסטטוס של התמכרות משום שאינו יכול לראות את עצמו ללא חומר זה.

הגמילה מחייבת התנקות

כדי להיגמל מחומרים אסורים וכדי להיגמל מהתנהגות בעייתית, אי אפשר לעשות זאת לבד ללא תקופת התנקות שהיא מחויבת המציאות. במקום שבו אפשר להתכנס ולטפל בבעיה ביחד עם מכורים אחרים, בקבוצת תמיכה, בשילוב גישות שונות אפשר להתנקות ולעבור תקופה שבה לומדים להכיר את עצמכם ללא החומרים או ההתנהגות המכשילה. במקום כמו וילה מטריקס בהרצליה תוכלו לקבל את כל תשומת הלב המתאימה שאמורה להוביל אתכם החוצה מההתמכרות אל עבר דגרת חיים בריאה יותר וללא התמכרויות. הליווי האישי שיינתן לכם לאחר מכן יעזור לכם להתוות דרך חדשה בחיים לאחר ההתגברות להתמכרויות.פרטים נוספים בטל 0504949696

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here