מכון גמילה מסמים קלים

0
429
credit: pixabay

מכון גמילה מסמים קלים

סמים הם אחד מגורמי ההתמכרות הבולטים ביותר. יש להם השפעה נרחבת על גוף האדם, נפשו, היכולות החברתיות והמשפחתיות שלו וכן על כל תחום אחר בחיים. פעמים רבות זה מתחיל בנסיבות חברתיות כהתנסות חד פעמית, ולפתע אנשים מוצאים עצמם משחזרים את החוויה ונוטלים את הסם פעם אחר פעם.

מרכז גמילה מסמים נועד לסייע לאנשים מכורים, אשר פיתחו תלות ממשית בחומר והוא זה ששולט על חייהם ועל מחשבותיהם. במכון הם מתנקים מהסם ולומדים כיצד להתמודד עם הרגשות ועם דפוסי ההתנהגות החדשים שלהם, גם ביום שאחרי הגמילה.

כיצד בוחרים מכון גמילה מסמים?

בחירה במכון הגמילה המתאים למתמודדים עם התמכרות לקנאביס ולסמים אחרים, ובתוכו בתוכנית הגמילה הרלוונטית והמותאמת ביותר למכור, מאפשרת חסכון לטווח הרחוק – הן בהיבט הסבל שהוא ומשפחתו עשויים לחוות למשך שארית חייהם והן מבחינה כלכלית. כאשר בוחנים מכון גמילה מסמים, ישנם כמה משתנים חשובים שניתן לקבוע לפיהם:

  1. מיקום מכון הגמילה – מכוני הגמילה הפרטיים והציבוריים פזורים בכל רחבי הארץ, ומציעים את שירותיהם לבאים מכלל האזורים. מוטב שהמטופל יגיע למכון גמילה שרחוק מסביבתו הטבעית, כך שגישתו לסמים ולמקורות אספקה תצטמצם.
  2. התאמת משך הגמילה למטופל – מחקרים מעידים על כך שזמן השהייה של המכור במכון הגמילה מנבא בהכרח מה יהיה טיב הטיפול. יש לבחור במכון גמילה שמספק תוכנית המתפרשת לאורך זמן שתואם את צרכי המטופל.
  3. הצוות המקצועי במכון הגמילה – מלבד המוניטין של מכון הגמילה עצמו, יש לבחון את הצוות הטיפולי במספר היבטים: וותק, ניסיון, הסמכה, זמינות כלפי המטופלים ויכולות רגשיות ובינאישיות המאפשרות יצירת מרחב טיפולי תומך עבור המטופלים.
  4. רישיון – יש לוודא שמכון הגמילה מחזיק ברישיון מטעם המדינה, המעיד על הסמכת הצוות המקומי לטפל בהתמכרויות ובסמים בפרט.

מכונים שונים, גישות שונות

מכון גמילה מסמים אחד לא בהכרח יתנהל כמו האחר, משום שבכל מקום נוקטים בגישה אחרת. חלק מהמכונים משלבים טיפול פיזי לצד טיפול נפשי, ואילו במקומות אחרים נוטים לקיים יותר טיפול תרופתי ופחות התנהגותי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here