מתלבטים אם להפוך את העסק לחברה? כך תחליטו

0
27
קרדיט Canva

לבעל עסק יש מספר אפשרויות כיצד להגדיר את העסק שלו. הגדרה משמעותית היא האם להתנהל בתור עצמאי, בין אם עוסק פטור או עוסק מורשה שבשניהם מבחינה משפטית העסק והבעלים הם אחד, או  בתור חברה בע"מ שהבדל מרכזי בינה לבין שני הקודמים הוא שהחברה היא ישות נפרדת מבעליה מבחינה משפטית. ישנם כמה יתרונות להגדרת העסק בתור חברה בע"מ, אך כמובן שלפני פתיחת חברה בע"מ יש לשקול יתרונות מול חסרונות. היתרונות הם כאמור שהחברה ישות נפרדת מבחינה משפטית, כך שתביעת החברה אינה אומרת ברוב המקרים תביעת הבעלים. מבחינת מיסים החל מסף הכנסה מסוים יש יתרון לרישום העסק כחברה בע"מ וגם מבחינת מוניטין יש משהו מרשים יותר בכך שהעסק מוגדר חברה. עם זאת, יש גם חסרונות כמו רישום שיש לשלם עבורו אגרות ומתחת לסף הכנסה מסוים מס חברות יהיה יקר יותר מהמס לשיש לשלם כעוסק פטור או מורשה.

שלבי הקמת חברה

כמו כל פעולה שיש בה קשר עם גופים ממלכתיים, גם פתיחת חברה בע"מ דורשת ביצוע מספר פעולות בדרך שרובן דורשות השקעת זמן ואנרגיה וגם כסף על אגרות ותשלומים. השלב הראשון הוא רישום החברה ברשם החברות. עליכם להיות יצירתיים ולתת שלוש אלטרנטיבות לשם החברה כי לא בוודאות כולם יתקבלו. כדאי לבדוק שאין שמות דומים. יש למלא טפסים ומסמכים הכוללים ציון שמות דירקטורים, תקנון ועוד. יש לפתוח חשבון עסקי לחברה וגם כאן מדובר על תהליך מורכב יותר מפתיחת חשבון עסקי שאינו לחברה. שלב שלישי הוא פתיחת תיקים ברשויות. ממש כמו עוסק פטור או מורשה גם כחברה תצטרכו לפתוח תיק בביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ.

התנהלות שוטפת של חברה- להיעזר בגורמים מקצועיים

כאשר שוקלים את העניין של פתיחת חברה בע"מ יש לקחת בחשבון גם את ההתנהלות השוטפת שלה שהיא מורכבת יותר מהתנהלות עוסק פטור וגם מורשה. חברה צריכה להגיש דו"ח שנתי גם למס הכנסה וגם לרשם החברות מדי שנה. בשל המורכבות חברות רבות נעזרות במשרד רואי חשבון באופן שוטף אך יותר ויותר חברות מגלות את האפשרות לעבוד מול שירות הנהלת חשבונות וניהול שהוא אונליין. במסגרת שירות זה תקבלו את כל השירותים הנדרשים לניהול החברה וגם כלים שתוכלו לעשות בהם שימוש עצמי. מעקב קל ונוח אונליין ללא הצורך לפנות למשרד רו"ח בכל שאלה קטנה מקל מאוד על מנהלי החברה.

ב YPAY תקבלו את כל מה שצריך לניהול החברה, החל מכלים חינמיים למעקב ולביצוע פעולות פשוטות ועד שירותים מורכבים שתוכלו להזמין כמו הצהרת הון, חשבוניות מחזוריות ועוד. מוזמנים ליצור קשר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here