מה חשוב לדעת על מזונות אישה לאחר גירושין?

0
31
עורך דין לענייני מקרקעין
קרדיט - Canva

בכל פרידה יש גם רכיב כלכלי משמעותי אשר בא לידי ביטוי. ניתן לראות זאת באופן חלוקת הרכוש, כשהעיקרון המרכזי הוא חלוקה שוויונית של נכסים משותפים, בגובה המזונות לילדים (אם נפסקים כאלה) – וגם במזונות האישה. בכתבה זו הכנו עבורך מידע מפורט בסוגיה ספציפית זו, לטובת התנהלות מושכלת.

באילו מקרים ניתן לתבוע מזונות לאישה?

ההלכה היהודית, שבאה לידי ביטוי גם בחוק – בסעיף 2(א) לחוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות) – מחייבת בעל לדאוג לצרכי אשתו גם כשהם מחליטים להיפרד. ליתר דיוק, החובה חלה עד להשלמת הליך הגירושין, כלומר עד לרגע שבו מתקבל אישור הסכם גירושין והפרידה הופכת למעשה מוגמר.

יחד עם זאת ישנם מצבים שבהם לא ייפסקו מזונות לאישה, למשל, כאשר האישה יכולה להשתכר במעשה ידיה או כשהיא מוגדרת כ"מורדת" (מסרבת לקיים יחסי אישות עם בעלה), או כשהיא זו שבוחרת לעזוב את הבית (אלא אם כן הצעד נעשה מחוסר ברירה, עקב אלימות). בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עו"ד עם ניסיון כדי להבין האם ישנה היתכנות לתביעת מזונות.

מתי כדאי להגיש תביעת מזונות אישה לאחר גירושין?

אישור הסכם גירושין, כאמור מסיים את תקופת הזכאות לדמי המזונות לאישה. בהתאם פרק הזמן הרלוונטי הוא מרגע הגשת תביעת הגירושין ועד להשלמת ההסכם, ולכן ההמלצה היא להגיש את תביעת המזונות מהר ככל האפשר. חשוב לציין בהקשר זה שלא ניתן לתבוע מזונות רטרואקטיבית, וזו כמובן עוד סיבה לכך שלא כדאי להתעכב. גם במקרה שהסוגיה מורכבת, בית המשפט לפסוק על מזונות זמניים עד להשלמת הבירור המשפטי.

מהו גובה המזונות לאישה?

הסכום שאותו יידרש הבעל לשלם לאישה עד לאישור הסכם הגירושין נקבע על סמך המצב הכלכלי של בני הזוג, רמת החיים אליה הורגלה האישה טרם הפרידה ורמת ההכנסות שלה. ישנם גם מקרים שבהם סרבנות גט מובילה לחיוב במזונות גם כשאין הצדקה כלכלית, כחלק מהניסיון להפעיל לחץ על הגבר. מזונות אישה לאחר גירושין הם אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין מירון & סלמן, שמקפיד באופן כללי על זמינות גבוהה, יחס אישי ושקיפות מוחלטת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here