עצים ביתיים מומלצים

0
2051
עצים ביתיים מומלצים

מי מאיתנו לא חולם או חושב על זה? לפתח את הגינה שלנו כמו שצריך, לעשות אותה ריחנית וצבעונית, ולבסוף גם להוסיף לה קצת פרקטיקה אם אפשר. אולי להכניס גינת ירק באחת הפינות היפות בגינה, לשתול ירקות או תבלינים שתמיד רצינו לצאת החוצה ולקטוף בעצמנו, או אולי אפילו להוסיף עצים שונים?

ישנם הרבה עצים שניתן לשתול בבית, חלקם פרקטיים, חלקם רק לנוי, חלקם רב עונתיים וחלקם יפים רק בעונה אחת. בכדי להחליט אילו עצים לשתול בבית כחלק מפעולות גינון שאתם מבצעים, אתם צריכים קודם כל להחליט על הרצונות והצרכים האישיים שלכם.

עצי פרי

צורת גינון הצמחים הנפוצה ביותר בארץ ובגינות פרטיות בכלל, היא הצורה בה יש מעט דשא לדרוך עליו, עצי פרי מסביב וצמחים מטפסים על הגדר. במידה והחלטתם לשתול עצי פרי משל עצמכם, תוכלו לשתול את העצים שגדלים בצורה הטובה ביותר בישראל ובנוסף שימושיים ביותר.

עצי לימון, הדר וזית

עץ הלימון הוא אחד מהעצים הנפוצים אם לא הנפוץ ביותר. נהוג לחשוב שעץ הזית הוא הנפוץ ביותר אבל רבים מהאנשים לא מוצאים בו עניין ואינם מעוניינים בלכלוך הרב שהוא מייצר בסביבתו, שכן הוא דורש ניקוי חוזר ונשנה באופן קבוע ותדירות צפופה, ובנוסף מרחב מחייה. מצד שני, עץ הזית הוא חלק מהסמלים היהודיים והישראלים ועדיין ניתן לראות אותו בגינות השונות. עץ הלימון הוא עץ יפה ופרודוקטיבי למדיי, שכן הרבה פעמים אנו מוצאים עצמנו זקוקים ללימון טוב לבישול או לסלט, ואין כמו לצאת לגינה ולקטוף לימון עסיסי ומרוכז, ללא תוספים מלאכותיים או ריסוס. עוד עצים נפוצים במלאכת גינון הם פירות התפוז, הקלמנטינה והמנגו.

עצים טרופיים ומטפסים

בשנים האחרונות זה פחות נפוץ, אם כי גם את העצים הללו ניתן לראות עדיין והם מוסיפים עניין רב למלאכת גינון ובכלל. עצים כמו הדקל או התמר, שיח הפסיפלורה, הפטל או הגפן שמטפסים על הגדר או הפרגולה במרפסת, כולם מוסיפים לחגיגת הצבע, הריחות והפירות שניתן להפיק מהגינה הביתית האישית והפרטית שלנו.

לא משנה באיזה עץ או שתיל תבחרו כשאתם מתחילים בפעולות גינון שונות, העיקר הוא לטפח, לשתול במקומות טובים בגינה מבחינת שמש ומרחב מחייה לכל עץ וכמה שהוא צריך. העץ כבר יעשה את העבודה, יגדל, יניב פירות ויעשה טוב על הלב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here