התמכרות לסמים- משחק מסוכן

0
1708
התמכרות לסמים- משחק מסוכן
קרדיט freepik.com

עם ההיצע ההולך וגובר לתרופות מרשם מסוכנות, אנו חווים עלייה בתחום ההתמכרויות לסמים קשים ולתרופות מרשם. הטיפול בהתמכרויות אלו הוא טיפול מורכב, אבל במקרים רבים הוא טיפול מציל חיים.

תהליך רב שלבים

גמילה מסמים היא תהליך ארוך ומאתגר, אך חיוני להמשך חייו של המכור. לרוב התהליך מתחיל עם הכניסה למרכז הגמילה ומתמקד בשני אספקטים במצבו של החולה- הפן הפיזי והפן הנפשי התנהגותי. הטיפול הפיזי הוא האתגר שממנו חוששים רוב המטופלים. לתהליך הגמילה הפיזי מהסם מתלוות תופעות הלוואי ותסמיני הגמילה השונים. התסמינים יכולים להיות קשים מאוד וזאת כתוצאה מחומרת התלות של המכור בסם. לרוב המכורים, שלב הגמילה הפיזי נדמה ככמעט בלתי אפשרי.

 

מטפלים בשורש הבעיה

הטיפול של מרכז גמילה בהתמכרות לסמים מתרכז ברובו בפן הרגשי התנהגותי. האתגר העומד בפני כל מכור לסמים היא דווקא היכולת ליצור עולם נטול סמים, וזהו אתגר מנטלי לגמרי. הטיפול מתחלקים לטיפול אישי עם פסיכולוג, טיפולים קבוצתיים וסדנאות. לאורך הדרך מקבל החולה על עצמו את האחריות לחייו ולומד לנהל אורח חיים בריא אל מול הפיתויים שבעולם החיצון. לאורך הגמילה החולה מכיר בעבודה שהוא יכול להיתקל בחיים אמיתיים בסמים או בחומרים ממכרים והוא יהיה חייב לעמוד איתן מול האפשרות לצרוך את הסם, כך שהתרגול בתוך המרכז הוא מאוד חשוב לקראת ההצלחה בחוץ.

 

לא נמנעים מהחיים עצמם

העולם האמיתי טומן בחובו אינספור אפשרויות להתדרדרות אצל מכורים לסמים ותרופות מרשם. בתהליך גמילה מתרופות החולים מכירים בעובדה שהם יאלצו להתמודד פנים אל פנים עם תרופות לאורך חייהם. בצורה מאוזנת והגיונית, יכול כל מכור לנטול תרופה במינון הדרוש לו מבלי לפגוע בעצמו ולחזור לאורח חיים מסוכן לבריאותו.

 

תהליך ארוך שבסופו חיים מפוכחים

התמכרות לסמים קשים היא התמכרות מאתגרת בשל התלות הרבה שיש למטופל בסם. תהליך הגמילה אורך כמה חודשים והוא מאתגר את המטופל ברמות שונות של עשייה וחשיבה. אבל, האפשרות לקבל את החיים מחדש ולמצוא איזון היא זו שמושכת מכורים להתמודד עם כל קושי בתהליך ולנסות להגיע לגמילה מלאה. כוח הרצון הוא מוטיב חוזר חזק מאוד שמוציא ממכורים את כל תעצומות הנפש שלהם.

מרכז רנסאנס ויקטוריה הוא מרכז גמילה פרטי מהמובילים בישראל. המרכז מאפשר לכל מכור לסמים לקבל את הטיפול המתאים לו ביותר על ידי צוות רפואי מהטובים בארץ. המרכז מתאים לכל מכור את התוכנית שלו ומלווים אותו לאורך הדרך. לפרטים נוספים התקשרו- 1-800-205077.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here