עיצוב עם סלעים

0
2789
עיצוב עם סלעים

בשלוש שנים האחרונות, מלבד התרבות ההתקנות ורכישות של דשא סינטטי ברחבי הארץ, עוד פתרון נפלא לבעיית המים הקשה בישראל ושנראה פשוט מעולה הוא עיצוב גינות שלמות מאבנים ומצמחים שאינם דורשים מים כמעט בכלל.

אבנים וסלעים?

לפני שאתם שוללים את האופציה, דעו לכם שביצוע פעולת גינון שכזו יכולה להיות מיוחדת במינה ולגרום לכם לצאת אל הגינה שלכם הרבה יותר ממה שהייתם נוהגים לשבת ולהביט בה בכלל. העיצוב נעשה לרוב באמצעות חלוקי נחל וסלעים מאבן טבעית שמשמשים כשבילים ומקומות ללכת עליהם.

אביזרים מיוחדים

היתרון שמקנה לכם פעולת גינון שכזו הוא הרבה פעמים היתרון המרחבי, להוסיף דברים שמעולם לא חשבתם עליהם או שפשוט לא היה לכם מקום להוסיף אל הגינה הקטנה/גדולה שלכם. לפתע, כשמוציאים אזור גדול של צמחים ניתן להוסיף שולחן גדול שעשוי כולו מאבן או אולי מעץ.

ניתן למשל, להוסיף גם מזרקה שיכולה להוסיף למראה היוקרתי של הגינה ולהקפיץ אותו כמה רמות קדימה. אמנם מזרקה מתחברת לנו אוטומטית לבזבוז מים, אבל אם קונים משאבה איכותית ניתן למחזר את המים בצורה יעילה שלא תבזבז אף לא טיפה אחת למעט החלפת מים אחת לתקופה.

כסא נדנדה הוא תוספת יעילה וכיפית במיוחד שניתן להוסיף לבית פתאום במקום הדשא או העציצים. כך, במקום השקעה בפעולות גינון, תוכלו להוסיף גם בריכת דגים ולהשקיע בתחביב חדש ומיוחד שנהיה נפוץ יותר ויותר.

טיפול

היתרון הבולט בגינה שכזו הוא כמובן עניין הפחתת הצורך בפעולות גינון סיזיפיות ובלתי פוסקות. אבני מדרך אינם מתקלקלות או צריך שיגרפו אותם, כך גם לגבי השולחנות וכסאות הנדנדה שתוכלו לרכוש מחומרי אבן או חומרים איכותיים אחרים. בנוסף, האבן אינו מאבד מהצבע ונראה אותו דבר, תוכלו לצבוע אותו בעצמכם בצבעים שתרצו אם לא תאהבו את גווני האפור והלבן.

במידה ואבנים נשמעות לכם עדיין כמו אבנים ותו לא, תוכלו להיכנס לאתרי גינון שונים באינטרנט ולגלות עולם שלם של סלעים ומוצרי עיצוב מיוחדים לגינה ובכלל. בכל אופן, תוכלו לקחת את זה כאופציה ואפילו להוסיף רק פינה קטנה כזו בגינה, לא להפוך את כולה לכזו ועדיין לקבל טוויסט חדש בה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here