איכות הסביבה פופולרית, לא פופוליסטית

0
325
ייעוץ סביבתי
Credit: Pixabay.com

תחום איכות הסביבה מתפתח בעשרות השנים האחרונות ומתרחב משמירה על הטבע בלבד למצבים שונים שקשורים גם במשאבי טבע, בהשפעות של מעשה ידי האדם על כדור הארץ ועל זיהומו ועל הכלכלה, בין היתר. אלה הנושאים הקריטיים להבנה של כל התחום שנקרא כיום קיימות והוא לא תמיד ברור לכולם, בטח לא לחברות שאינן מבינות כיצד זה קשור אליהן אם הן רק עוסקות באופנה או במחשבים. אלא שכמו שהיום ידוע שגם מחשבים שמיוצרים במדינה אחת מגיעים בסופו של דבר לאתר הטמנת פסולת במדינה אחרת, כך גם הליכי ייצור של מחשבים כאלה, לדוגמה, הם תהליכים שיש להם השפעה ניכרת על איכות הסביבה. וזו רק דוגמה אחת למה שקורה בתחום זה משום שברור שזה מתחיל הרבה לפני כן, כבר בבחירה היכן לבנות מפעל כזה ומה יהיה היחס שלו לסביבה שבה הוא מוקם. על מנת לתכנן זאת נכון יותר ולהתייעל חברות כמו חברת EOS – שירותי התייעלות סביבתית מפיקות דוחות מיוחדים שנותנים לארגונים אלה את כל המידע החיוני הנחוץ.

מי שלא מתייעל, לא שורד

היום, הברירה היחידה כמעט שיש לחברות שונות ברורה להן – לעשות הכל כדי להתייעל מבחינה אנרגטית ומבחינת האימפקט שלהן על איכות הסביבה, אחרת הן לא יהיו רלוונטיות יותר לכלכלה. זה מתחיל בהשתת קנסות גדלים והולכים על חברות מזהמות או כאלה שהתעלמו בכוונה מהיבטים כאלה, ועד השפעה אפילו על מניות החברה והפופולריות שלהן בקרב צרכנים. אם קפיטליזם ושוק חופשי הם שם המשחק, היום גם לשוק ולצרכנים יש זכות דיבור והם אכן ממשים זאת ודורשים מהחברות להתחשב ולא להתעלם מטובת האנושות וכדור הארץ. זה קשור לא רק לשינויי אקלים, שלא תמיד ברורים אם הם מעשה ידי אדם, אלא לשינויים שברור שהאדם גורם, כמו זיהומים שונים. לכן, כל כך פופולרי היום לקבל שירותי ייעוץ סביבתי מכל מי שעוסק בכך. הדוחות שמקבלים עוד לפני ביצוע הפעולה מבטיח שתיעשה ללא המחיר היקר שהיא גובה מהסביבה.

הטבע הוא רק חלק מהסביבה

הטבע הוא הרבה יותר מאשר שטחים פתוחים. אנחנו מוצאים גם טבע אורבני ומתייחסים אליו כמובן מאליו, אלא שהוא הרבה יותר מכך. הוא גם האדמה שעליה בונים שכונה חדשה או מתכננים בית ספר או הרחבה כלשהי. לשם כך צריך לדעת גם כיצד הבנייה תשפיע על הסביבה האורבנית, על טיב הקרקע, על זרימת המשקעים והחלחול שלהם למי התהום ואפילו על השפעת זיהום האור על התנהגות בני אדם ובעלי חיים. היום התרחבה ההבנה שטבע וסביבה רלוונטיים מאוד גם לבני אדם בעיר ולכן בחברת EOS – שירותי התייעלות סביבתית שמים דגש בדוחות התכנון הסביבתי שלהם על כל הפרמטרים הרלוונטיים לכך בתחום זה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here