פתיחת תיק גירושין

0
210
פתיחת תיק גירושין
קרדיט: קנבה

גירושין, זה לא סוד שמדובר בתהליך מורכב ולעתים קרובות גם מאד כבד וטראומטי רגשית. כאשר זוג נשוי מחליט שהאהבה כבר לא קיימת וצריך לפרק את התא המשפחתי ואת הקשר, הם פונים לתהליך הקשה הזה הקרוי גירושין. את התהליך מתחילים כאשר ניגשים אל עורך דין לדיני משפחה לפתיחת תיק הגירושין, וקבלת הגט לו הם מייחלים. במידע לפניכם תקבלו את כל ההסבר על ידי עורך דין ערן דוידוב, מומחה לדיני משפחה וגירושין ומייצג בבתי המשפט לדיני משפחה ובבית הדין הרבני, על איך פותחים תיק גירושין ובכלל מהן ההשלכות לכך.

איך מגישים בקשה לצורך פתיחת תיק גירושין

קרה דבר, אתם מרגישים שהאהבה כבר לא שוכנת ביניכם והמצב עלול גם להסתבך לכדי תחושה קשה יותר אפילו. החלטתם לפרק את המשפחה, את הקשר וכעת הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפתוח תיק גירושין ברבות. בישראל, הדין לנושאי גירושין ונישואין קשור באופן בלעדי וישיר לדין הדתי ולפי השתייכות דתית. משמע, גירושין אפשר לבצע אך ורק בבית הדין הרבני. יחד עם זאת אפשר לנהל את תיק הגירושין ושאר הנושאים הבירוקרטיים שקשורים אליו באופן אזרחי, בבית המשפט הדן בענייני משפחה ודרך עורך דין כמובן.

מה צריך על מנת לפתוח את תיק הגירושין?

פתיחת תיק הגירושין מצריכה הגשה של כתב תביעה בו ממלאים את הפרטים של מבקשה בקשה ואת פרטי בן או בת הזוג. לפני הכל, כדאי להתייעץ ולהיפגש עם עורך דין לדיני משפחה על מנת שתהיו מלווים באופן מקצועי בתהליך. בכתב התביעה שיוגש חשוב לכתוב את העילה לגירושין ולפרט את הסיבה לבקשה זו, כולל עדויות והוכחות במידת הצורך. מרגע הגשת בקשה זו לבית הדין, בית הדין לענייני משפחה ינסה לבדוק אופציה לשלום בית. במידה ואין אופציה כזו כלל וכלל גם לאחר ניסיון יפתח התיק לדיון מעמיק יותר.

למה חשוב לא לוותר על נוכחות ומעורבות עורכי דין בתהליך גירושין

הרגע בו אתם מבצעים פתיחת תיק גירושין הוא הרגע בו אתם מתחילים את התהליך עצמו. חשוב שתבינו היטב מהן החבויות שלכם, ומהן הזכויות שלכם בתהליך זה ולכן כדאי לשכור עורך דין המתמחה בדיני משפחה שילווה אתכם על מנת שתקבלו את המענה והטיפול הטובים ביותר, וברגישות המתאימה לצורך ייצוג האינטרסים שלכם. צרו קשר עוד היום לקבלת הליווי הטוב ביותר, ולמניעת תהליך סבוך עם מינימום עגמת נפש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here