צ'אט בוט לאיקומרס – כיצד צ'אט בוט עוזר לאתרי איקומרס?

0
1713
צ'אט בוט לאיקומרס - כיצד צ'אט בוט עוזר לאתרי איקומרס?
מקור pixabay

כל בעל חנות באינטרנט יודע היום שהתחרות על כל לקוח היא גדולה. במיוחד עם השינויים שאנחנו חווים בשוק הקניות בשנים האחרונות. התחרות רק תגדל יותר ויותר מכיוון שעוד ועוד בעלי עסקים מבינים שללא חנות באינטרנט, אין להם זכות קניות. הגולש הממוצע שמחפש מוצר לרכוש לרוב פותח ארבעה או חמישה אתרים שונים בו זמנית על מנת לערוך השוואת מחירים. עובדה זו אומרת בפשטות שכבעל חנות אונליין, יש לך מספר שניות מצומצם מאוד לתפוס את תשומת הלב של הגולשים ולהשאיר אותם באתר.

הוספה של צ'אט בוט לאתר מעניקה יתרון עצום על פני אתרים אחרים. הצ'אט בוט פונה למבקרים באתר כבר בשניות הראשונות מההגעה שלכם,  תופס את תשומת ליבם ומתחיל איתם שיחה. היכולת להשאיר את הגולש באתר, לענות על השאלות שלו ולקדם אותו בתוך תהליך המכירה, מעלה משמעותית את אחוזי ההמרה באתרי איקומרס.

שינויים תמידיים בציפיות של הלקוחות

עסק מקוון נמצא תמיד תלוי בדרישות הלקוחות שלו. זה לא כולל רק מכירת מוצרים פופולריים בכל זמן נתון, זה אומר גם שאתרי מסחר מקוון חייבים לשדרג את חוויית המשתמש שהם מציעים באופן קבוע. זו יכולה להיות משימה מאתגרת במיוחד לבעלי עסקים חדשים ללא ניסיון בתכנון או פיתוח רשת. גם במקרה הזה בניית צ'אט בוט היא פתרון יעיל.

עדכון הצ'אט בוט הוא פעולה קלה ומהירה הרבה יותר מאשר עדכון של אתר אינטרנט שלם. בנוסף, תוכלו לראות את התוצאות באופן מיידי, בעזרת תמלילי שיחות הצ'אט בוט עם הלקוחות. הבינה המלאכותית של הצ'אט בוט תלמד מהאינטראקציות עם האנשים, ותציע שאלות ופעולות חדשות שיכולות לשפר את תסריט השיחה. לדוגמה, היא יכולה להגיד לכם אם לקוחות רבים מבקשים להשוות בין מוצרים, או מעוניינים בעדכון לגבי משלוחים בחלון הצ'אט. תוכלו להוסיף פעולות אלו לתסריט השיחה ולהציע ללקוחות שלכם חוויית קניה ושירות טובה יותר.

הישרדות בשוק תחרותי

אין צורך להזכיר ששוק המסחר המקוון הוא תחרותי ביותר. כפי שציינו בתחילת המאמר, בתור בעלי עסק מקוון האתגר הכי גדול שלכם יהיה להשאיר את הלקוחות באתר שלכם, ולמנוע מהם לעבור לאתרים מתחרים. הדבר נכון עוד יותר לגבי ללקוחות הקונים באתר שלכם לראשונה. משתמשים חדשים אלו כנראה הגיעו לאתר שלכם בחיפוש אחרי מוצר ספציפי, ונמצאים בעיצומו של תהליך השוואת מחירים בחנויות שונות.

על מנת להפוך גולשים אלו ללקוחות, האתר שלכם צריך למשוך את תשומת ליבם כבר בשניות הראשונות, ולגרום להם להישאר על ידי הצבעת חוויה טובה יותר מהאתרים הקודמים בהם ביקרו. תוכלו לעשות את זה על ידי השקעת זמן וכסף רבים בפיתוח ועדכון האתר שלכם. או שתוכלו ליצור צ'אט בוט.

צ'אט בוט מתפקד כאיש מכירות יעיל במיוחד. הוא יכולים לפנות לגולשים באתר שלכם ולהוביל אותם בתהליך הרכישה על ידי המלצה על מוצרים ולפי קריטריונים ספציפיים.

לדוגמה: יוסי, שמחפש טלוויזיה חדשה, מגיע לאתר הבית של חנות אלקטרוניקה. הצ'אט בוט מקבל את פניו באופן מיידי.

צ'אט בוט: "שלום! ברוכים הבאים לאתר אבג אונליין. איך אני יכול לעזור?"

יוסי: "אני מחפש טלוויזיית 4K"

צ'אט בוט: "אנחנו מציעים מבחר רחב של טלוויזיות 4K של המותגים המובילים כמו: סמסונג, אל-ג'י, טושיבה, הייסנס, בוש ועוד… האם אתה מעוניין בדגם מסויים?"

יוסי: "אני רוצה טלוויזיית 4K במחיר זול."

צ'אט בוט: "כאן אתה יכול לראות את חמשת הדגמים הנמכרים ביותר שלנו, מסודרים לפי מחיר. אם לא תמצא את מה שחיפשת, הנציגים שלנו ישמחו לעזור לך. אתה יכול להשאיר פה את מספר הטלפון שלך ונחזור אליך בהקדם"

היכולת של הצ'אט בוט להגדיל משמעותית את כמות ההמרות באתרי איקומרס הפכה אותו לכלי נפוץ מאוד באלפי אתרים. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על יכולות הצ'אט בוט ולנסות אותו בעצמם באתר שלכם, אתם מוזמנים לפנות לחברת וירטואל ספיריטס שמספקת פלטפורמה נוחה לבניית צ'אט בוט לאתרי אינטרנט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here