ניהול דמי מזונות – לאחר החתימה על הסכם הגירושין

0
359
קרדיט: Freepik.com

דמי המזונות הם תשלומים שמועברים בין שני בני הזוג שסיימו את מערכת היחסים שלהם על פי חוק ומטרתם לדאוג לרווחתם של הילדים המשותפים. על-פי-רוב, כמעט בכל תהליך גירושין המחלוקת העיקרית היא גובה תשלום המזונות, וזהו אתגר מורכב מאוד שצריך לדעת להתמודד איתו. ועדיין, גם אחרי החתימה על הסכם הגירושין, יכולים להיות שינויים באורח החיים של אחד מבני הזוג שידרשו דיון מחודש בדמי המזונות. זו היא המשימה של עורכת הדין הילה וינטרוב, שתוכל לעזור לכם להתמודד עם כל אתגר ולמצוא את העמק השווה בין שני ההורים. עו"ד וינטרוב מומחית בתחום המזונות וייצגה בעשרות תיקים בהם זכתה להצלחות הן בתיקי הפחתת מזונות והן בתיקי הגדלת מזונות.

אחרי החתימה על ההסכם – צריך סיבה טובה כדי לשנות אותו

כמו כל הסכם אחר, גם הסכם גירושין שכולל בתוכו את ההסכמה על גובה תשלום המזונות הוא הסכם מחייב. ולכן, החתימה על ההסכם ואישורו בביהמ"ש הופכת את הצורך לבצע הגדלת מזונות לקצת יותר מורכבת ובעייתית לאור הכלל ש"חוזים יש לקיים". אלא אם יש לכם סיבה מאוד טובה שאותה אתם מציגים בפני בית המשפט ביחד עם הוכחות רלוונטיות, כמו שינוי דרמטי בהכנסה או בחלוקת זמני השהות וככלל יש להראות שינוי נסיבות "מהותי" ואין להסתפק בשינוי שניתן היה לצפותו מראש. לאור הקושי להוכיח שינוי נסיבות, אין בכלל ספק כי הדרך הטובה ביותר היא להגיע להסכמה בין שני בני הזוג.

ניהול משא ומתן – שמאפשר לכם להתאים את המצב מחדש

בהנחה ואתם עוברים משבר כלכלי ואתם רוצים לבקש מבן או בת הזוג לשעבר הפחתת מזונות צריך לבחון את המצב ולייצר תהליך משא ומתן שדואג לאינטרסים של שני הצדדים אבל בעיקר לאינטרס של הילדים. בסופו של יום, הילדים נמצאים במרכז התמונה ואתם חייבים לדאוג לרווחה האישית שלהם אבל גם ליכולת שלכם לתמוך בהם כלכלית. כך שאם אתם משלמים סכום מזונות שיגרום לכם לקרוס כלכלית, אין בזה שום היגיון או אינטרס לילדים וזה יכול להיות הרבה יותר בעייתי ומורכב לעתיד לבוא. בסוף המטרה היא לייצר שוויון בשני הבתים.

טיפול בילדים הוא עבודה משותפת שלכם

מזונות ילדים הולכים יד ביד עם שאלת משמורת ילדים (על אף שכיום יש הסבורים שהמונח חלף מן העולם ויותר לא מדברים על שאלת ההורה המשמורן אלא על חלוקת זמני שהות). ולכן כל דיון על שינוי במזונות צריך לקחת בחשבון גם את חלוקת זמני השהות עם כל אחד מההורים. יש לבחון האם שינויים בזמני השהות מובילים במקרה הספיפי לשינוי בתשלומי דמי המזונות. לא תמיד. הכל תלוי נסיבות.

עו"ד הילה וינטרוב, מומחית בתחום המזונות תעזור לכם להבין איך כמה ומתי צריך ואפשר לעשות שינוי בדמי המזונות או בזמני השהות עם הילדים בצורה הטובה והמקצועית ביותר. אבנה עמכם פתרונות, ננסה מו"מ, ונדאג לאינטרס המשותף שלכם ושל הילדים. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם משרד הילה וינטרוב 07799668860.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here