הבדיקות הנפוצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

0
76
קרדיט - Canva

רישיון נהיגה הוא משאב יקר ערך בישראל. במדינה שבה רמתה של התחבורה הציבורית בינונית, וממילא היא מושבתת כ-17% מימות השנה, וכשהמרחב הציבורי לא מתוכנן מתוך מחשבה על הולכי רגל – אין ברירה אלא להשתמש לעיתים קרובות ברכב פרטי. לשם כך נדרש כמובן רישיון נהיגה, וזו גם הסיבה מדוע זימון אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עלול לגרום נזק כבד לאדם – מפני שהמכון, שמוכר גם בראשי התיבות מרב"ד – עלול לשלול את רישיון הנהיגה. עו"ד משה רבי אמון על ייעוץ מקצועי, ליווי צמוד ובמידת הצורך ייצוג בבית משפט על-מנת למנוע את פסילתו של הרישיון ע"י המכון הרפואי.

אילו בדיקות מתבצעות במסגרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

* בדיקה פסיכיאטרית – בחלק מהמקרים, האבחון המקיף שנעשה לאדם על-מנת לבחון האם הוא כשיר לנהוג יכלול שיחה עם פסיכיאטר.

* מבחנים ממוחשבים – המכון הרפואי שתפקידו להבטיח מקסימום בטיחות בדרכים עורך גם מבחנים ממוחשבים במטרה להעריך את מידת הכשירות המנטלית לנהיגה.

* בדיקת נרקולוג – נרקולוגים הם רופאים שתחום מומחיותם הוא שימוש בסמים והשפעתם על הגוף. הבדיקה של הנרקולוג נדרשת כשהרקע לזימון למרב"ד הוא צריכת סמים שעלולים להשפיע על שיקול הדעת ועל היכולת לנהוג ברכב.

* בדיקה פיזיולוגית – בדיקה המבוצעת ע"י רופא כללי, וזאת במצבים שבהם החשש הוא מפני מגבלות פיזיות המונעות נהיגה תקינה לחלוטין. בפרט נדרשת בדיקה כזו עבור נהגים ונהגות בגיל מבוגר.

איך למזער את הסיכון לאובדן הרישיון?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזמן נהגים שיש חשש לגבי כשירותם לנהוג: מי שנתפסו משתמשים בסמים או צורכים אלכוהול במינונים מופרזים, מי שהורשעו בביצוע עבירות תנועה רבות, מי שהיו מעורבים בתאונת דרכים חמורה, אנשים מבוגרים שמטבע הדברים היכולות שלהם פחות גבוהות מבעבר, אנשים המתמודדים עם מצוקות נפשיות משמעותיות ועוד. עו"ד משה רבי יודע לסייע לכל האוכלוסיות הנ"ל, תחילה באמצעות ייעוץ מותאם אישית לכל אדם, כך שיוכלו להגיע מוכנים לכל בדיקה שתתבצע במכון. דרך פעולה נוספת למזער את הסיכון לאובדן הרישיון היא הגשת ערעור מנומק היטב במקרים שבהם המכון הרפואי המליץ על פסילת הרישיון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here